Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

felmeddelande fsck

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Min G5 har inte velat vakna från vila nu 2 gånger i sträck. Datorn drar igång men den kommer inte så långt så att skärmen vaknar, till slut drar fläktarna igång.
Så jag tänkte att jag testar med fsck och ser om det är något fel.
Jag får ett meddelande där som jag inte har en aning om vad det är. så här står det:
USBF: 54.699 AppleUSBECHCI (ox5e87800): :found a transaction past the competion deadline on bus 0x4b, timing out! (addr: 12, Ep:2)
Men den säger samtidigt att den är OK. Gjorde det 2 gånger. Däremot gick det inte att starta om med reboot efter fsck var gjort. Var tvungen att stänga av med startknappen för att kunna starta om.
Den upprepar detta hela tiden men den förändrar numret efter USBF hela tiden? Vad innebär detta? Vad göra åt det?

Burken är en G5 dubbla 2.3GHz med 4,5GB ram.

Martin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-03 11:23

Det är någon operation på USB bussen som tar för lång tid och därmed timear ut, du har inga externa diskar, eller liknande anslutna?

testa ta bort dem om inte annat, låter dock mer som om det är PMUn som strular, du hittar info på support.apple.com om hur du resetar den.

Jag har externa diskar inkopplade men inte på.

Sökte på supporten om pmu powermac, g5 osv. Den hittar på imac och minimac och någon bärbar.
Hittas ingenting. Menar du SMU? http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300341
Kan inte komma ihåg när jag köpte denna, det är tydligen skillnad på late och early 2005 och 2*2.3 GHz fanns på båda.........hur kollar man det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-03 13:33
Ursprungligen av Martinol:

Jag har externa diskar inkopplade men inte på.

Sökte på supporten om pmu powermac, g5 osv. Den hittar på imac och minimac och någon bärbar.
Hittas ingenting. Menar du SMU? http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300341
Kan inte komma ihåg när jag köpte denna, det är tydligen skillnad på late och early 2005 och 2*2.3 GHz fanns på båda.........hur kollar man det?

Bra fråga hur man kollar det, finns säkert någon support artikel på det med

Men ja, det är den som jag menar, heter PMU på vissa, SMU (uppenbarligen på andra) och SMC på nya Intel Macar

hm, den tycker verkligen inte om att gå i vila, den stannar varenda gång nu. Kan inte vara bra att starta om med startknappen hela tiden........

1
Bevaka tråden