Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbättrat svenskt tangentbord för iPhone

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-09-28 16:26

Funkar faktiskt perfekt

Finns att ladda ner här:
http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=7942

Woooho!!!

lite hjälp på hur man gör... Jag fattar fan inte något

Använd din installer och skriv in en ny source "http://ifun.se/swe" så installerar du de , där du har tre alternativ , svenskaordböcker, svenska tangener , svensak nummer
Efter installationen, gå till startläget (med Home-knappen) och välj Settings -> General -> International
Välj Sweden under Region Format -> Swedish och gå tillbaka till International.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-12 22:44
Ursprungligen av joppe.ejd:

Använd din installer och skriv in en ny source "http://ifun.se/swe" så installerar du de , där du har tre alternativ , svenskaordböcker, svenska tangener , svensak nummer
Efter installationen, gå till startläget (med Home-knappen) och välj Settings -> General -> International
Välj Sweden under Region Format -> Swedish och gå tillbaka till International.

Det den här tråden ursprungligen handlade om var det "Ryska" tangentbords hacket som man kunde göra om till svenska. Det är inte samma som SwePhone.

Ser det man får med iFun-installationen ut som det på bilden i första inlägget här ovan?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-12 22:54
Ursprungligen av theplague:

Ser det man får med iFun-installationen ut som det på bilden i första inlägget här ovan?

Nope , det är vanliga tangentbordet, sen får man hålla nere A för att sedan skriva Å eller Ä.

Jag är inte ens säker att det ryska tangentbordshacket fungerar längre...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 11:16

Någon som vet om det ryska tgtb tricket fungerar på en 1.1.2 OOB?
har läst på hackintosh men kan inte få det att fungera.

Någon som testat och kan dirigera mig till rätt läng med isntruktioner?
Tack!
-Parre

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-11-30 10:28

1.1.2

Hej,

Funkar det at installera detta på en OOB 1.1.2?

fungerar det inte på 1.0.2?

  • Oregistrerad
  • 2007-12-02 23:16

jag har lite svårt med att lägga till ifun i installer. hittar inte add source

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-02 23:24

Source, edit, sen är add på andra sidan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-02 23:24

vänster mao

Det där tangentbodet ser så mkt bättre ut än hur det fungerar nu. Vet att hacket var buggigt en jag hoppas Apple tänkter om till en Sverigelansering. Rytmen i skrivandet störs för mkt som det är nu

  • Medlem
  • 2007-12-03 12:14

så synd att det inte funkar med 1.1.1

hold on, det funkar alltså med 1.0.2? kan jag lägga in det från installer i iphone?

Funkar inte detta med 1.1.1? Tangenbordet blir ju mycket bättre

Det vore verklige bra om detta gick att få med 1.1.1

åäö idag är riktigt uselt.

Någon som vet hur man gör?

Jo men ingen har lust att hjälpa dig...

Senast redigerat 2007-12-16 23:30

Testade den lite snabbt nyss, är inte säker, men den verkar sakna prediktion, d.v.s. att göra träffytan större på vanliga efterföljande bokstäver. Kan någon bekräfta?

Det fungerar på 1.1.1. Haft den själv!
Problemet är ju det självklara att alla knappar blir betydligt mindre (eller egentligen ytan mellan knapparna) detta leder till att man alltså allvarligt träffar fel så ofta att det nästan är värt att ha knapparna gömda!
Sedan plockar det upp lite då och då en Copyright skylt med ngt ryst och Cryllic 2006, så allt är inte bara fint! Bästa, alltså verkligen det bästa hade varit det amerikanska ordlistan utan alla ord, och att man satt och knappade in är på för osv.. ord som bildar konflikt med engelska ord (eller ord liknande dessa)

För som ni alla säkert märkt så lär sig engelska ordlistan ord du använder, detta gör inte swephones!

Det borde gå att snurra på mobilen så att man kan skriva på bredden, då hade knapparna blivit större. Precis som när man se bilder eller coverflow i ipoden. Ingen som vet om det finns något sett att få det så med version 1.1.1.

Det funkar ju att snurra mobilen för att få ett större tangentbord när man är på nätet så det är ju väldigt konstigt att det inte funkar i smsläge.

1
Bevaka tråden