Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard på första Mac mini?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-11-05 14:45

Sitter med en Mac mini G4 (1,42/1Gb). Någon som vet hur den trivs med Leoparden (prestanda, fläktljud osv)?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-05 15:34

Inga problem. Rullar bättre än Tiger tycker jag, men min mini går bara som surf och mail dator. Inga tunga program så jag märker aldrig av fläkten.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-05 16:37
Ursprungligen av mola:

Inga problem. Rullar bättre än Tiger tycker jag, men min mini går bara som surf och mail dator. Inga tunga program så jag märker aldrig av fläkten.

Låter fint! Min används ocskå som ovan och är med Tigern knäpptyst för det mest. Undantaget då man går in på nåt Flashmonster som t ex aftonbladet.se. Då susar det i säven.

Jag installerade Leopard på min iBook G4 och tycker även jag att det rullar på snabbare än Tiger gjorde, så jag skulle till och med rekommendera att uppgradera.

Har också en mac mini g4 1.42/1gb och jag upplever precis som föregående skribenter att den knallar på snabbare i Leopard. Så det är bara att uppgradera!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-07 02:38

Bra att veta att det rullar Syrran ville ha det på sin mini g4!

Lite sent iof, men fungerar bra för mig också. Använder den dock bara som lättare server...

  • Oregistrerad
  • 2007-12-02 07:53

Har kört Leoparden ett par dar nu. Mkt nöjd! Precis som många redan sagt, så känns minin mycket rappare,

gammal diskussion, men det kan vara bra för dem som undrar vid senare tillfälle.

jag har en mini g4 1,25 med 1 gb ram och ATI 32 mb grafik. leopard fungerar mkt bättre än tiger, känns mkt piggare och fläkten dånar inte på flashfyllda sidor som aftonbladet. hela datorn fick sig ett stort lyft genom att byta bort tiger.

Har provat Leopard på G4 1,42GHz mini både på 512mb ram och 1 Gig, det ska definitivt inte bara vara 512 mb i maskinen det gick segt och minnes användningen gick i taket utan att jag ens öppnat något program, men med 1 gig rullar den på helt okej

Har en Intel Core Duo 1,66 GHz/1 GB RAM med Tiger, någon som kan dela med sig av erfarenheter ang det bytet? Minin rullar fint, förutom om man får för sig att dra igång Office 2008 och om man mixtrar med iDVD till exempel :).

Jag installerade oxå Leopard på min Mini 1,25 Ghz samt 1GB RAM. Det gick inte alls bra för mig. Datorn krånglade med allt som gick att krångla så jag bytte tillbaka till Tiger och nu flyter allt på som vanligt. Även program som Office 2008 går jättebra nu i Tiger. Vad kan jag ha gjort för fel med Leopard? Är det helt enkelt så att Leopard kräver lite mera än 1,25 Ghz?

Ursprungligen av Mikael Gustafsson:

Jag installerade oxå Leopard på min Mini 1,25 Ghz samt 1GB RAM. Det gick inte alls bra för mig. Datorn krånglade med allt som gick att krångla så jag bytte tillbaka till Tiger och nu flyter allt på som vanligt. Även program som Office 2008 går jättebra nu i Tiger. Vad kan jag ha gjort för fel med Leopard? Är det helt enkelt så att Leopard kräver lite mera än 1,25 Ghz?

Har nog inte med det att göra. Leopard går utan problem på min PowerBook G4 867 MHz med 512 MB RAM. Lite mer minne skulle behövas, men det behövdes med Tiger också. Så Leopard skulle nog egentligen gå bra på din mini.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-23 00:08

Installerat Mac OS X 10.5 på fyra Mac mini 1.25/1GB, uppgraderade från Mac OS X 10.3 så jag var noga med att installera ett helt nytt system. Mikael, hur gjorde du i det fallet?

1
Bevaka tråden