Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktiva program visas mindre tydligt i nya Dock

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eller är det bara jag som tycker att det nya sättet att indikera
vilka program som är igång är mycket sämre ?

Man ser knappt jämfört med den gamla svarta triangeln... :o(

Finns det något sätt att ändra denna lilla symbol ?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-01 11:36

Cool! Nu behöver man bara lite tid...

Men jag måste säga en sak och generellt känns Leopard
som ett steg tillbaka till alla de olika Linux GUI versioner
man sett lite överallt. Aqua ain't what it used to be...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-01 11:59

...och så sägs det om varenda version av OS X som kommer ut. Titta på lite gamla screenshots så upptäcker du nog att Aqua inte varit så snyggt som du minns det. Riktigt fult faktiskt, så här i efterhand.

Tycker det är tydligt vilka program som är igång. Under program som är igång lyser det ju "en liten lampa" program som bara ligger i dockan saknar den indikationen.

Sen har Jogin helt rätt, aqua har aldrig sett så bra ut som det gör i Leopard, jag har kört OS X sen 10.0 kom ut och att titta tilbaka på tidigare screenshots är som Jogin säger i efterhend inget att hurra över.

Vad gäller "en liten lampa" så är det precis rätt i mitt tycke och den drunknar i allt speglande, och visst håller jag med att man minns saker i något skönare former än det verkligen var. Jag körde OS 9 igår för ett par gamla filer och jag saknar inte de tiderna...

Det som känns lite underligt är att å ena sidan har man plockat bort en massa grafik i fönster ramar och å andra sidan har man en massa onödiga flotta effekter i Docken.

OBS! Jag vill inte börja en diskussion om detta då jag vet hur mycket tid Apple lägger på GUI och har sällan haft fel, allt är väl lite av en vanesak. Det enda jag reagerar på är när man lägger ner en massa på flashiga 3D effekter som gör att man missar det viktiga.

Jag har gått över till en 2D Dock och är mycket nöjd. )

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-01 16:23

Som sagt, de klagomål du kommer med uppkommer efter varenda ny version av OS X. Och ändå är det sällan någon — då de har vant sig vid det nya — som längtar tillbaka till äldre versioners utseende. Märkligt.

.. har stört mig på visningen för aktiva program i dock länge, lyckats ändra lite fram och tillbaka me candybar förr.. Men sen jag haft den demon tillräckligt länge vill de ha betalt för den o nu är jag fast med originalvisningen. Antar att jag kan ändra det utan candybar, men hur gör jag?
Vill att det ska synas tydligare, bryr mig inte så mycket om hur så länge det inte är stora cirklar i nån stark färg eller i svart då det inte syns alls oftast.. Någon?

Om du har dock'en på sidan istället för i botten så att den blir svart så syns "lampan" mycket bättre..

1
Bevaka tråden