Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac till TV via DVI-HDMI?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en platt-TV härom dagen och tänkte ta och koppla macen till den för att kunna se på film m.m (har ingen DVD) och kopplade en DVI till HDMI kabel på ena DVI-utgången på min mac (Dualcore 2ghz G5) men datorn vill inte kännas vid TVn som en andra skärm även när jag kör "detect displays". Nån som vet något problem med detta, hade aldrig en tanke på att det inte skulle gå, måste man köra via VGA eller?

Tack på förhand,
Jonas

Det är inte så att du måste aktivera HDMI-kanalen på din TV?

Den tanken hade jag med att det var nåt åt det hållet, men jag hittar inget om det i manualen...

Vad har du för modell och märke på din TV då?

Varför finns det två exakt identiska trådar med denna frågeställning? Räcker det inte med en. Ska vi inte hålla oss till den andra tråden som har fler inlägg, och hoppas att admin flyttar den till rätt forum?

Under punkt 3 i forumreglerna för 99.se står klart och tydligt.

Citat:

Samma diskussion eller inlägg får inte skrivas i flera forum (s k korspostning).

http://www.99.se/view.php?pg=villkor

Det står också klart och tydligt i den andra tråden att jag postade en kopia av denna tråden där... lägg ner forumpoliseriet och kom med nåt vettigt istället...

  • Medlem
  • 2007-12-01 14:03
Ursprungligen av Jonas W:

Det står också klart och tydligt i den andra tråden att jag postade en kopia av denna tråden där... lägg ner forumpoliseriet och kom med nåt vettigt istället...

Att 99.se är så pass strukturerat som det är beror just på att medlemmarna hjälper till med "forumpoliseri".

Det är inte tillåtet att posta samma fråga på flera ställen samtidigt.

Det är också meningen att man postar frågor i rätt forum. Den här frågan har inget i Videoproduktion att göra.

Det är också meningen att man ska söka efter om frågan redan är besvarad. Jag har på känn att den här frågan har varit uppe förut...

Fortsätt här.
Admin

1
Bevaka tråden