Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vista på Macbook UTAN Bootcamp, lätt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-29 17:45

Hej,

Jag tänkte installera endast Vista på min Macbook, och inte använda mig av bootcamp alltså.

Vad jag har läst så skall det inte vara något problem? Bara boota från Vista Ultimate-skivan och installera? Eller är det något jag glömmer nu? Jag har skivan med drivrutiner som behövs i Windows.

EDIT: Kanske skall nämna att jag har en CD-Macbook från Maj 06, om det spelar någon roll.

Tack på förhand!

/hulle.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-29 19:33

Det är bara o tuta på. Du kanske behöver uppgradera firmware men annars är det bara o göra precis som du skriver.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-29 21:17

Ok, tack så mycket.

Jag tror att jag har senaste firmware, OSX hittar inget nytt iaf.

Läste nånting om en EFI-partition på HD'n som man skulle ta bort. Men det var kanske bara precis i början innan den där firmware-uppgraderingen kom med BIOS-emulering.

/hulle.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-30 01:26

Tänkte bara skriva att jag nu har installerat Vista. Det fungerar utmärkt, men installationen var inte helt smärtfri, främst för att Vistas installer inte kunde partitionera om HDn riktigt av någon anledning, så jag blev tvungen att boota med OSX-skivan och där formatera om den till "MS-DOS FORMAT", sen fungerade det.

Det kan alltid hjälpa någon.

/hulle.

  • Medlem
  • 2007-11-30 18:28
Ursprungligen av Hulle:

Tänkte bara skriva att jag nu har installerat Vista. Det fungerar utmärkt, men installationen var inte helt smärtfri, främst för att Vistas installer inte kunde partitionera om HDn riktigt av någon anledning, så jag blev tvungen att boota med OSX-skivan och där formatera om den till "MS-DOS FORMAT", sen fungerade det.

Det kan alltid hjälpa någon.

/hulle.

Check. Vi har väntat in den som skulle installera endast Vista, så nu är det nog ingen kvar.

1
Bevaka tråden