Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook, vänta eller slå till?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-30 13:09

Hej,

Har en liten fundering, är på g att börja plugga och är i behov av en ny bärbar dator.

Av det jag har läst och hört så har Macbooken precis blivit "speedbumpad" vilket räknas som en uppdatering ifrån Apples sida, men är det rätt läge att köpa en ny Macbook nu?
Inte så jävla kul att köpa en och sen om några månader släpper Apple en helt ny modell, ja ni trogna materialister förstår vad jag menar.

Har ju varit på tal om en eventuell Macbook 15", men det kanske bara är en massa snack.

Men min egentliga fråga är dock, köpa eller avvakta?

Mycket tacksam för åsikter och synpunkter.

Det finns ingen 15-tums Macbook. Macbook uppgraderades grundligt, inte bara speedbump, för en månad sedan. Köp nu om du vill ha en Macbook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 13:37

Materialister är nog de som inte förstår vad du menar då det är just de som klipper till oavsett...

Men jag säger köp nu då den precis blivit uppgraderad. Och som det ofta skrivs här till de som gnäller över uppdaterade modeller, din dator har ju inte blivit sämre bara för att det kommit en nyare modell.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-30 13:53

Svar till marcushedenstrom ovan; Jag har aldrig påstått att det finns en Macbook med 15" skärm nu heller, utan att det har varit på tal om att det ska komma en under en snar framtid. Och jag vet inte om man kan kalla det för en grundlig uppdatering heller, men det beror väl på hur man ser det, dock ett plus att den gamla grafiken är utbytt.

Trineo; Bra argument, den har inte blivit sämre, den är bara inte bäst fortfarande

Ursprungligen av stolle:

Svar till marcushedenstrom ovan; Jag har aldrig påstått att det finns en Macbook med 15" skärm nu heller, utan att det har varit på tal om att det ska komma en under en snar framtid.

Vet. Tycker bara det är dumt att fiktiva produkter påverkar dina inköp.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-30 14:16
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Vet. Tycker bara det är dumt att fiktiva produkter påverkar dina inköp.

Sant sant. Ganska bra synpunkt, tycker bara att det skulle kännas förjävligt om det skulle komma en splitter ny modell strax efter årsskiftet eller nåt sånt. Ja du förstår vad jag menar.

Ursprungligen av stolle:

Sant sant. Ganska bra synpunkt, tycker bara att det skulle kännas förjävligt om det skulle komma en splitter ny modell strax efter årsskiftet eller nåt sånt. Ja du förstår vad jag menar.

Förstår precis. Själv väntade jag från augusti till november på Macbook med santa rosa. Det lönade sig. Å andra sidan var den uppgraderingen ju rätt oundviklig, förr eller senare.

Köp om du behöver den, det kommer alltid en ny modell runt hörnet!

1
Bevaka tråden