Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad släpper Apple under 2003?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-09 10:59

Vad har ni hört det ryktas om?

Vad tror ni INTE släpps?

[ 09 November 2002, 11:00: Meddelandet ändrat av: :::NIKKE::: ]

Såja såja..

10.3

G5 (PPC970 men troligen även nån Motorola redan nu i Januari) - detta ger ju att G5 kanske försvinner som produktnamn.. verkar ju flummigt o droppa två G5or med olika CPUs alt både G5 och G6 under samma år.

Inbyggt bluetooth + 802.11g i bärbart

19" iMac

19" Studio/Cinema display

XRaid (om den inte levereras innan )

Tja det får väl räcka där..

[ 09 November 2002, 11:03: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Firewire "2" 800mb

Naturligtvis, det glömde jag..
Detta gjorde ju iofs att jag breakar 2000 inlägg .. hihi..

  • Oregistrerad
  • 2002-11-09 21:52

Vad sägs om följade?

Enterprise server. Server för de riktigt stora företagen. Tillsammans med en riktigt bra kommunikationsplattform med mail, kalender, komihåg mm. En riktig Exchangekiller som bara kostar en tredejdel.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-10 00:35

Dessvärre tror jag fortfarande att det dröjer innan vi får se en PDA från Apple. Om nu inte Jobs & Co får för sig att man kan komma levande även ur den marknaden med friska innovationer.

Sedan har jag svårt för rykterna kring iCam och iPhone och en tablet. De är nästan inte ens kul att fantisera kring.

Men en ny processorfamilj är ju ett måste. Och en PowerMac som man kan höra sig själv tänka bredvid...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
XRaid (om den inte levereras innan )

Det kommer att släppas innan jul så vitt jag har förstått det. De presenterade ju den i våras och visade upp den på MacWorld Paris, så det borde inte vara så himla försenat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-10 12:54

Kanske lite off-topic...

Är det bara jag som tror att iPhone inte alls är någon telefon utan är iSync? När man lade till syncmöjligheter för PDA och iPod fungerade inte namnet längre. Är inte första gången som Apple registrerar namn som inte blir någonting av.

En annan sak, om Apple släpper en browser så tror inte jag att den får ett "iApp" namn. Tycker att "Web" är enkelt och bra. Gillar inte iApp namnen längre. Känns gammalt. Tycker att de ska släppa i:et det och bara ha Photo eller kanske Apple Photo. Eller MacPhoto...

Edit:shtavning

[ 10 November 2002, 12:56: Meddelandet ändrat av: acke ]

1. Apple kommer att släppa en dyr ålderdomlig dator med förlegad teknik/hårdvara...som dessutom är för dyr...
2. Apple kommer inte att släppa en powermac som på allvar kan konkurrera med pcmarknaden när det gäller teknik/hårdvara och pris framförallt

  • Oregistrerad
  • 2002-11-10 13:21

Jag tror att dom släpper en ny iPod. Finns ganska mycket som man kan förbättra med den. Att kunna skriva in telefonnummer utan att ha tillgång till en dator vore ganska bra. Line-In vore också bra.

Kommer nog i Januari.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-11 10:42

Det vore ju kul om dom drog till med nåt häpnadsväckande! Steve ska stå där och säga "And it´s amazing. No one has ever done anything like this before!" etc.
Vad skulle det kunna vara?

En MPEG-4 audio/video diktafon som bygger på iPod arkitekturen låter lite för uppenbart, men kul. Marknadsförs som en studentpryl till föreläsningar och partypryl. Fast den måste vara mindre i storlek om det ska vara en partypryl. Nånting annat med MPEG-4 och QT6 kanske, hm...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-11 10:48

Jag vill se Steve i något annat än slitna jeans och svart polotröja. Jag vill höra honom säga "It´s insanely great. Who´d´a thunk it?"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-11 11:02

Hoppas att dom släpper en Powermac som inte låter som en traktor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-11 11:06

Kyld med äkta Ramlösa - varför inte?

Vi skulle kunna skryta om alla G4or vi har kylt...

1
Bevaka tråden