Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stor shoppingfest på fredag!

Tråden skapades och har fått 186 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sedan några år tillbaka har AppleStore som tradition att ha en speciell shoppingdag inför julhandeln. Ursprungligen kommer idéen från USA, där den så kallade "Black Friday"-dagen, dagen efter nationalhelgen Thanksgiving traditionellt utgjort startskottet på julhandeln. Många företag, däribland AppleStore brukar under denna shoppingdag ha generösa erbjudanden i form av prissänkningar. I år har "Black Friday" redan passerats (23 november) i USA, men AppleStore passar på att flytta fenomenet till övriga världen och hålla en motsvarande shoppingdag utanför USA fredagen den 30:e november.

Ska du köpa julklappar från Apple? Då är det bara dumt att inte göra det nu på fredag!

Passa också på att göra dina julklappsinköp via Klickback för att tjäna poäng på alla presenter du köper. Genom att göra det kommer du rätt som det är också belönas med en present, helt utan att någon extra anstränging behövs från din sida.

Var kan jag ta del av rabatterna?
Shoppingdagen avser endast Apple Online Store.

När är priserna sänkta?
Fredag den 30 november kl. 01.01 - 00.59 den 1 december.

Vilka produkter omfattas?
Priserna gäller varor som finns i lager och så länge lagret räcker.

Hur mycket sänks priserna?
Det är hemligt i dagsläget. Två exempel från USA: iMac och MacBook upp till USD 100 billigare. iPod nano USD 11 billigare.

Kan man få ytterligare rabatt?
Ja, genom att handla på AppleStore via Klickback, får du tillbaka cirka 1,5 procent av varuvärdet på de redan rabatterade varorna.

<center>Till AppleStores Shoppingfest</center>

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-28 20:06

Kan påpeka att AppleStore och Klickback inte verkade funka när jag beställde iMac och iPod, samt AppleCare för en dryg månad sen eftersom inget blev reggat. Fick ett mail från Klickback om att de var medvetna om problemet och att det förhoppningsvis skulle gå att få uppgifterna på annat sätt...

Ursprungligen av iggy:

Kan påpeka att AppleStore och Klickback inte verkade funka när jag beställde iMac och iPod, samt AppleCare för en dryg månad sen eftersom inget blev reggat. Fick ett mail från Klickback om att de var medvetna om problemet och att det förhoppningsvis skulle gå att få uppgifterna på annat sätt...

Senaste nytt (22 november) från Apple i den frågan är:

Ursprungligen av AppleStore:

Hi,

Thanks for all the understanding we previously experienced with Apple, concerning the tracking problems. We just now would like to inform you all that we are looking in to compensations and we are sorry that it has taken some time. It will soon be solved.

Sorry for all the inconvenience it might have created.

Best regards Apple

Så vi hoppas lika mycket som ni som missat poäng på att Apple fixar det. Men jag kan tillägga att nya ordrar registreras fint. Prova under fredagen så får du se.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Senaste nytt (22 november) från Apple i den frågan är:

Så vi hoppas lika mycket som ni som missat poäng på att Apple fixar det. Men jag kan tillägga att nya ordrar registreras fint. Prova under fredagen så får du se.

/M

Hände det ngt mer eller blev vi som beställde under den perioden bara blåsta på poängen?

Någon mer än för mig som alla webbläsare låser sig och måste tvångsavslutas när man ska besöka Applestore och shoppingfesten? Testat Safari, Firefox och Camino. Till och med på en nyinstallerad XP med IE 7 så ger IE upp.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-28 20:34

Låter bra att det verkat ordna sig!

Hade jag bara råd så hade jag gärna testat igen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 18:14

Kan man använda CSN-kortet erbjudande också? t.ex. om jag köper den billigaste macbooken för 8995kr funkar det att få dreas special rabatt då också ?

lAlA

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-29 20:44

Perfekt för mig som har funderat på att köpa en Macbook nu om dagarna, ska bli spännande och se hur mycket billigare den blir

Men en fråga, i texten här i första inlägget står det att rabatten börjar gälla kl. 1.01 i natt, men på reklamen till höger så står det kl. 0.00
Vilket är riktigt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 22:34
Ursprungligen av lAlA:

Kan man använda CSN-kortet erbjudande också? t.ex. om jag köper den billigaste macbooken för 8995kr funkar det att få dreas special rabatt då också ?

lAlA

Grubblar över samma sak, tänkte beställa en MacBook sent ikväll dvs. efter kl 01.01. Vore toppen om man både kunde använda CSN-Rabatten och få ännu mer rabatt, håller tummarna!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-12-02 00:54
Ursprungligen av lAlA:

Kan man använda CSN-kortet erbjudande också? t.ex. om jag köper den billigaste macbooken för 8995kr funkar det att få dreas special rabatt då också ?

lAlA

http://www.klickback.se/faq/

Är det möjligt att handla via Klickback och få sin studentrabatt från Mecenat-, CSN- eller Studentkortet?
I dagsläget är det tyvärr inte möjligt att kombinera Mecenat eller CSNs rabatter med Klickback.

Det ska vara från 01.01, tack för uppmärksamheten.

/M

Jag kan inte svara för hur Mecenat/CSN-kortet gör, men jag misstänker att det inte kommer att gå att kombinera rabatterna. Det kommer förmodligen bli samma priser för oss dödliga som studenter vanligen har via Mecenat/CSN.

/M

Det står 0.01 GMT men vi har ju CET, dvs 1 timma senare.

2 timmar kvar nu... Må bäste man vinna!

  • Medlem
  • 2007-11-30 00:21

Hur vet man om man är inne och får rabatt? Det står inget ännu...

  • Avstängd
  • International user
  • 2007-11-30 00:28
Ursprungligen av Addex:

Hur vet man om man är inne och får rabatt? Det står inget ännu...

Du måste vänta till klockan 1.01 som det står i början av tråden.

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-11-30 00:24

hur har rabatten sett ut de tidigare åren?

Spännande!

Jäkla tur att man inte hunnit betala räkningarna för den här månaden

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-30 00:52

Det kommer nog upp en specialbanner om att rabatten nu gäller. Wait and see.

Står bara "We'll be back soon nu"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-30 01:04

rea .. av realisation... inte bara kvinnor förunnat hehehehehehe.....

tur att min kvinna sover just nu

hon skulle bara veta vad jag har i tankarna O:-)

Det blir väl till att krypa till korset i morgon bitti och säga.

Frukosten är serverad älskling ,

men då anar hon nog ugglor i mossen hehehehe.....

Spännande, alltid kul med kollektiva shopaholic-race!

/M

jag har en känsla av att de har fått tekniska problem...

Vad händer?

  • Avstängd
  • International user
  • 2007-11-30 01:04

Kom igen nu, 2 minuter sena

ingenting alls..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 01:04

Sitter och uppdaterar Apple Store som en galning nu, kom igen Apple!

mattias..vill bara hålla mina fötter på golvet..

  • Avstängd
  • International user
  • 2007-11-30 01:05

Vilket antiklimax, hur länge skall man orka vara uppe......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 01:07

Sjukt irriterande...

Bevaka tråden