Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chimera läggs ned?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-20 17:59

Läs mer här

Tillägg: Safari better bli en riktigt bra browser nu...

[ 20. Januari 2003, 18:01: Meddelandet ändrat av: acke ]

Är det bara för mig som 99mac funkar bättre i Chimera? Som downloadsen håller bättre hastighet? mm mm

Safari puttade it IE från min dator, men inte mer. Jag sitter lika mycket med Chimera nu som innan.

Hmm, det här var vad jag befarade och det är väldigt tråkigt tycker jag. Men han har ju rätt när han säger:

I´m torn about what to do with Chimera. It´s obvious it will only ever be a marginal product on a even more marginal platform. AOL and Netscape have no interest in supporting it. Who aspires to be number two in an already over-commoditized space? Working my ass off for 3% just isn´t any fun any more. Safari has already won, the rest is just to see by how much.

Trots Safari, som är mycket bra, så sitter jag gärna kvar i Chimera. Hastigheten är bra och jag gillar tabbarna. Men Chimera har ju aldrig någon chans nu, hur många macanvändare kommer att använda något annat än Safari och IE? En halv procent kanske...

Synd på en programvara som verkligen utvecklades bra. En del säger att de inte kört Chimera så mycket för att det varit instabilt, men de kan inte ha kört någon av de senaste "nattliga byggena". För sedan nån månad tillbaka är Chimera allt annat än instabilt.

Tråkigt om deras drivkraft verkligen bara var att skapa "webläsaren nummer ett" för mac os x.

Jag kommer gärna använda chimera även i framtiden.

Ciryon

Förbaskat tråkigt.
När de äntligen har kommit på rätt spår.
Jag begriper inte varför Netscape inte vill supporta Chimera.
De måste antingen ha en riktigt god anledning eller så är de dumstolta.

Konstigt, det hela.

Jag kommer sitta med Chimera tills det kommer tabbar i Safari, browsers utan tabs är ju som att surfa på stenåldern

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-01-20 19:38

Måste hålla med, tabs är helt suveränt.

Jag tycker det låter som om Mike har en dålig dag. "Ingen tycker om mig, inget jag gör är bra", den stilen.

Chimera lever nog vidare, med eller utan Mike.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-20 20:00
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson.:
Jag tycker det låter som om Mike har en dålig dag. "Ingen tycker om mig, inget jag gör är bra", den stilen.

Chimera lever nog vidare, med eller utan Mike.

Sant, alla vet ju att programmerare är känsliga varelser som gärna vill ha massor med uppmärksamhet.

kan man inte skicka en "cyberkram" til honom

eller en blöt puss!? jag använder chimera mer och mer - men det kvarstår dock sidor som inte fungerar...och därför har jag IE kvar - för nödfall. slängde ut safari - just för tabbar och att jag hade vant mig...ja, lite om min livshistoria.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-21 23:22
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson.:
Jag tycker det låter som om Mike har en dålig dag. "Ingen tycker om mig, inget jag gör är bra", den stilen.

Chimera lever nog vidare, med eller utan Mike.

" Mike, who would like to point out that he is not the only developer, was just having a bad day"

Strike!

Japp, du hade helt rätt där! Mike hade en dålig dag. Men han har ju humor i alla fall:

Next time I get depressed, remind me to just talk to my cats.

1
Bevaka tråden