Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google maps med fattigmans-GPS

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har Google släppt Google Maps för mobiltelefoner med möjlighet att matcha den mobil cell som du är i med ett kartblad. Inte som GPS, men åtminstone så får du rätt stadsdel.

http://venturebeat.com/2007/11/28/google-releases-killer-my-location-feature-for-cellphones/

Ytterligare en artikel om detta.

http://gigaom.com/2007/11/28/google-my-location/

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-29 21:15

En kollega där jag jobbade lattjade med det igår på kontoret, trotts vi var inne kunde den så när som på ett par meter hitta oss... skrämmande värre

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-29 21:43

fick ni det att funka med en iphone ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-14 09:45
Ursprungligen av X3MKing:

fick ni det att funka med en iphone ?

J2ME...

Ursprungligen av frazze:

J2ME...

och för de som inte fattar det kanske man ska förklara att det betyder att det är en Java-applikation vilken man inte kan installera på iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-15 10:59
Ursprungligen av galveston:

och för de som inte fattar det kanske man ska förklara att det betyder att det är en Java-applikation vilken man inte kan installera på iPhone.

Men observera att det alltså finns en version för iPhone, som naturligtvis är snyggt integrerad med Maps-applikationen. (Se mitt inlägg ovan för info om hur man installerar den.)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-29 22:20

någon annan som fått det att funka med Iphone ? eller med andra telefoner isf vilka ?

Funkar fint med SE K530i

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-29 23:22

funkar med SE- W880 också.. men jag vill det skall funka till IPhonen juuuu

Enligt den andra artikeln som jag postade så fungerar det inte med iPhone... snart hoppas jag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-30 08:12
Ursprungligen av bjelkeman:

Enligt den andra artikeln som jag postade så fungerar det inte med iPhone... snart hoppas jag.

Ja, det får vi hoppas. Det händer ju att man inte riktigt har koll på var man är.
Så bra om då iPhone kan berätta det

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-30 08:57

Dem har samarbete med Nokia hær

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-13 23:04

Jag antar att ni har testat Navizon GPS? Positionerar via basstationer och wifi. Finns i Installern under Network, tror inte man behövde lägga till någon särskild källa för att få det.

Har testat det lite i Stockholm. I innerstan har det funkat rätt hyfsat, jag har blivit positionerad ca 15-50 meter fel. På många ställen i förorterna och så där funkar det inte alls.

Jag hittar inte var i programmet man skall kunna söka rätt på sig själv, är jag blind?

1
Bevaka tråden