Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

24 iMac kung pa spel?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-29 16:26

Laste pa ett annat forum (surfade dit av misstag givetvis) att om man pa YouTube
soker pa "iMac 24 bioshock" sa far man se ett par vidoes dar det ser ut att flyta pa
riktigt bra.

Testade ett par andra spel och det fanns en hel del vidoes dar det sag battre ut
an vantat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-29 16:42

Har själv inte testat just bioschock men World of Warcraft, World in Conflict och Call Of Duty 4. Fungerar bra på min. Det sistnämnda kan jag inte maxa men vem bryr sig. Så länge det ser bra ut så.

Jag har spelat Age of empires 3, Call of Duty 2 och First to Fight flyter på hur bra som hellst

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-29 18:44

Splinter Cell Double Agent och Half Life 2 har jag kört, då i Vista men på en iMac 24". Det går utan problem att köra dessa på max, stängde dock av AA i hl2.

Ett "problem" med 24" iMacen som spelmaskin är att den körs native på 1920x1200. Vilket drar mycket kräm av grafikkortet. Sänker man upplösningen sänker man också bildkvaliteten rejält.

I OSX har jag lirat Age of Empires 3 och Civ 4. Dessa fungerar bra sålänge man skippar AA.
Grafikkortsdrivrutinerna i OS X är katastofalt dåliga, men man får hoppas att det kommer uppdatering till det snart.

Är inte det bästa om man vill spela på sin iMac att boota upp den i Windows? Det kanske är det de har gjort…

Joo det ger bäst prestanda. Men de spel som jag har testat har jag kört i osx

1
Bevaka tråden