Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej att generera PDF ifrån Office 2004 med CS3

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-11-29 08:54

Føljande konfiguration

MBP med 10.5.1
CS3 med senaste uppdateringarna
Office 2004 med senaste uppdateringarna

Problemet ær att jag inte kan generera PDF:er ifrån Office, varken från snabbknapparna eller genom att skriva ut till den virtuella skrivaren. (Gæller både Word och Excel). Det som hænder ær att skrivarkøn pausar och jobbet blir stoppat. Går inte att starta om heller, det stannar omedelbart.

Generera PDF:er från Indesign fungerar som det ska, vilket gør att detta ær ett mindre problem.

Kan kanske bero på att jag installerade Office efter CS3 ?? Eller att Office ær emulerad PPC kod ??

Någon som har något tips om det hær?? Nu ær det inte kritiskt før mig så jag kanske væntar till Office 2008 innan jag på allvar førsøker løsa detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 09:08

Med den virtuella skrivaren menar du pdf skrivaren från adobe, eller den inbyggda i skrivardialogen? - se bild

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-11-29 09:11

Adobes PDF 8.0 virtuella skrivare.

Den inbyggda PDF generatorn fungerar, ytterligare en anledning att det ær ett mindre problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 10:41

Vi väntar och ser vad en Adobe kille säger, typ Rönnbäck eller nån

/Tangen

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-11-29 15:00

Det skulle kunna vara ett av de problemen som Acrobat 8 har med Leopard, jag tror att skrivarhanteringen ær ændrad i 10.5. Exportera i InDesign fungerar nog på annat sætt.

1
Bevaka tråden