Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Låsa" datorn till en applikation.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Kör Tiger.
Ska visa en flashprogramvara på en utställning. Vilka åtgärder ska man göra för att klåfingriga användare inte kan använda annat än det programmet. Har provat med "begränsad finder", men då kunde inte flashprogrammet köras. Som det är nu så är alla program avmarkerade men stödprogram tillåtna i "vissa begränsningar".
Det känns inte som en optimal lösning, då andra stödprogram skulle kunna köras oxå.
Kan man hindra att usbminnen/cdskivor kan läsas? Vad mer kan man tänka på (datorn är ej ansluten till nätverk)

Jag tyckte att det bästa sättet vore att flash programmerades så att det inte gick att stänga ner, men det lyckas inte min utvecklare med.

Som sagt Tiger kör jag och planererar att fortsätta med det om det går att lösa!

Kör du det på en webbsida? Isåfall kan man köra Saft i Safari och kiosk-läge, då är Safari igång i fullskärm och går ej att avsluta utan lösenord.

http://haoli.dnsalias.com/Saft/index.html

Ursprungligen av Johan S:

Kör du det på en webbsida? Isåfall kan man köra Saft i Safari och kiosk-läge, då är Safari igång i fullskärm och går ej att avsluta utan lösenord.

http://haoli.dnsalias.com/Saft/index.html

Det lät bra, men tyvärr kör jag inte det i en webbsida utan det är ett separat program.

släng upp det på en liveCD med linux speciellt designat för kioskmode. Flash är ju plattformsoberoende, så om du kör i helskärm märks inge skillnad (om nu flash finns till linux dvs).

Ursprungligen av adm_kenshin:

släng upp det på en liveCD med linux speciellt designat för kioskmode. Flash är ju plattformsoberoende, så om du kör i helskärm märks inge skillnad (om nu flash finns till linux dvs).

Nja, föredrar nog att hålla till på OS X. Ska släppa administrationen på detta senare och tror inte de klarar av Linux. Tack för tipset dock

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-27 13:10
Ursprungligen av mbp:

Jag har själv inte testat Leopard så följdfrågan blir då.... Kan Leopard lösa mina problem? Apples hemsida gav mig inte något direkt svar.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-29 17:08

Ja, du kan ju låsa kontot till ett enda program.

1
Bevaka tråden