Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skruva isär MacBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har, ovetande om det idiotiska i det, satt in en för tunn dvd-skiva i min kompis macbook. Såklart vägrar den nu spotta ut skivan och service-stället ska ha tusen spänn för att skruva isär apparaten och plocka ut den. Så jag undrar om det går att göra det själv och vad man kan tänkas behöva för verktyg. Jag har en insexnyckel som passar till att skuva av bakstycket men har inte provat det ännu eftersom jag först tänkte ta reda på vad jag kan behöva mer så att jag slipper göra det flera gånger och inte riskerar att pajja något..

http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook-Core-Duo/86 vet inte om det är skillnad på ifall man har en Core 2 Duo modell.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-29 08:54

Vad är det för skiva du stoppat i som är för tunn? Nyfiken så man inte råkar göra samma sak.

På vilket sätt spottar den inte t skivan? Fastnar den på kanten på vägen ut? Isf hade jag först försökt pilla in en bit papper som skivan få glida upp på. Jag avsäger mig allt ansvar för vad som kan hända.
Testat att hålla datorn upp och ner när du matar ut skivan?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-29 09:07

Man kan använda ett tunnt plastkort (typ medlemskort, de brukar vara lite sladdriga) och föra in det under skivan (eller kanske ovanför) och trycka mata ut.

Jag tror att det är en miljövänligare DVD. Mindre material.. Det märkt stor skillnad på dem och vanliga för de känns mjukare eftersom de är tunnare. Stod tydligen en varning på filmen, men den blev inte vidarebefodrad till mig..

Jag har försökt mata ut den med datorn åt alla tänkbara håll. Jag har försökt med korttricket, funkade inte heller.

ifixit verkade ju vara en fantastik sida. Men tyvärr ser det ju ut som att cd-läsaren är en helt sluten låda så jag förstår inte hur jag ska få ut skivan ur den även om jag får ut cd-läsaren ur datorn.. :/
tips?

Testat att hålla ned musknappen under uppstart? (hjälper inte om skivan fastnat men det är ofta enkla lösningar till de krångligaste problemen)

Morsning looben

"Testat att hålla ned musknappen under uppstart? (hjälper inte om skivan fastnat men det är ofta enkla lösningar till de krångligaste problemen)"

testat.. funkade inte

1
Bevaka tråden