Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple öppnar Programuppdateraren för tredje part?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enlig MacRumors arbetar Apple med att låta tredjepartsutvecklare av programvara få använda sig av den automatiska uppdateringsfunktionen i OS X; den så kallade Programuppdateraren.

Detta skulle medföra att icke-Apple program skulle kunna bli nerladdade och uppdaterade på samma enkla vis som Apple-mjukvarorna kan bli idag.

Ryktessiten hävdar vidare att det snart kommer att släppas ett SDK gränssnitt för programvaruutvecklare, för att kunna integrera funktionen i sina kommande mjukvaror. En ett troligt lanseringstillfälle för denna funktion är i samband med lanseringen av Mac OS X v. 10.3, också kallad för Panther.

/M

Wow, låter ju bra! Det är ju vad jag tidigare önskat av Apple.

Precis låter ju riktigt bra det. Det stödjer vi...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-20 15:33

Undrar vad för slags villkor de kommer att ha. Man kan ju hoppas på att det kommer att finnas ett filter, så att man kan välja att bli påmind om endast Apple-uppdateringar t ex.

Tänk om LimeWire kommer in i Programuppdateraren...den kommer ju att poppa upp varje gång den är inställd att kolla.

Vad som skulle vara bra vore om stora organistaioner, skolor och dyl. skulle kunna lägga upp en egen uppdateringsserver.
M.a.o. man behöver bara ladda hem de stora paketen en gång och alla maskiner uppdateras lokalt. Man skulle behöva kunna ställa om i uppdateraren vilka servrar den skall kolla mot.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-01-27 21:34

Äntligen kan jag på ett smidigt sätt ladda ner nya versioner av Snes9x! Kan det blir bättre

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-27 22:04

Sedan dag 1 då uppdateringsfunktionen kommit till MacOS har jag undrar varför det inte varit "öppet för alla". Det borde ex finnas val för att "check for updates against applications curently on my machine". Det BÖR vara tydligt vad som kommer från Apple och vad som kommer från annat håll.

Uppdatering mot en OSX 10.2/10.3-server vore en suverän idé också! På jobbet vet jag att alla blir väldigt osäkra på vad de ska installera och inte installera? Vore bra att kunna ha olika "update profiles" också, så ex. PowerBook ägare får alla AirPort uppdateringar, men att de stationära maskinerna slipper dessa.

Typ? versiontracker.com i sherlock?

[ 27. Januari 2003, 22:12: Meddelandet ändrat av: Erik.dv ]

Det finns ju typ. Version Tracker Pro är ett program som kollar efter updateringar på ens program. Visserligen inngenting alls som programmupdatering men ändå...

/Sny

1
Bevaka tråden