Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal skrivskyddad?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag öppnade min kalender och skulle anteckna något poppade det upp "Skrivskyddad" Jag har inte gjort något speciellt vad jag vet. Vad har hänt?

Lennart

Man brukar få det om man markerar en kalender som är en prenumeration och inte går att ändra på. Som när man prenumererar på födelsedagar från Adressboken.

Ja, du har rätt. Jag tog bort födelsedagarna. Därefter gick det att anteckna i kalendern. Det enda jag inte förstår är att jag haft födelsedagrna en lång tid och inte märkt något konstigt. Och så nu, Skrivskyddat. Tack för hjälpen.

Lennart

Det går bra att ha födelsedagarna inne, men du måste markera en annan kalender när du ska skapa nya händelser, eftersom du inte kan lägga till dom i födelsedagskalendern. Rimligtvis har du mer än en kalender i iCal, eller hur?

Adrian B.
Hos mig går det inte bra att ha födelsedagarna inne. Så fort jag lägger in "födelsedagar" i iCal genom att markera "födelsedagar" under inställningar, så påverkas alla andra delkalendrar. Detta problem uppstod bara helt plötsligt. Nu kan jag bara tillfälligt ta in "födelsedagar" annars kan jag inte göra några anteckningar.

Aha, det var ju udda att det blivit så.

1
Bevaka tråden