Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knappen "Forum" vilseledande

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså... jag blir galen på knappen forum i den "gröna raden".
Har surfat runt på 99.se i över ett år nu men fortfarande
så trycker jag alltid på knappen forum (reptilhjärnan styr)
varje gg i tron att komma vidare till "forum-sidan" med alla inlägg.

Jag tycker den knappen är sjukt ologisk!
Är det bara jag som tycker så?

Nope.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 10:36

Jag håller med.

Jag trycker på forum men hamnar inte där jag vill..

I second that!

  • Medlem
  • 2007-11-26 10:51

Men knappen "startsida" gör det ni vill, eller missförstår jag er?

Ursprungligen av jgb:

Men knappen "startsida" gör det ni vill, eller missförstår jag er?

Knappen Startsida tar en till startsidan för hela 99.se.

Vad man skulle önska vore en knapp (knappen Forum!) som tog en till respektive forums startsida. Dvs när jag som 99-musikbesökare befinner mig i en tråd och klickar forum vill jag komma till den sida som listar alla 99-musiks underforum.

Jag tycker att det funkar. men jag kan förstå hur det är missvisande..

och jag håller också med...

Dessutom - för att förvirra ännu mer - så ändras markören när man hovrar över Forumknappen (i min IE6 iaf) så att det ser ut som att det inte går att trycka på den.

Jag har förbryllats länge över knappen, men trodde jag var ensam i detta

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-26 13:28

Själv har jag inget problem med den. Jag klickar på Forum för att komma till mina bevakade diskussioner, och Startsida för att komma till forumen. Tyckte också det var störande i början, men jag har vant mig. Man får ju anpassa sig.

  • Medlem
  • 2007-11-26 18:29

Instämmer fullständigt! Jag irriterar mig på den knappen varje gång jag är här! Har inte vant mig än, kanske kommer senare.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-26 19:57

Jag har tyckt den varit helt galet korkat ologisk ända sedan förra större omgörningen av 99mac. Jag förstår varför farsan inte besöker sidan. Han förstår inte hur den hänger ihop/funkar...

  • Medlem
  • 2007-11-26 20:53

deadbeat: Exakt som du önskar fungerar det för mig. Vilket gör att jag har svårt att förstå vad problemet är förutom att det står "startsida" på den istället för "forum".

Det som förvirrar är just att knappen "Forum" inte tar en till forum-listningen, utan fäller ut en rad undermenyer (där valet "alla forum" inte ens finns med).

Senast redigerat 2007-11-27 10:48
  • Oregistrerad
  • 2007-11-26 21:23

Skrev om det här för ett tag sen: http://www.99.se/feedback/227957-forum-menyalternativet.html

En annan användare gjorde en egen post här: http://www.99.se/feedback/228563-hur-till-forum.html

Det borde räcka med trådar om samma ämne.

Jag håller med om att det är förvirrande. Men det kanske ska vara så.

Instämmer helt och knappen startsida gör inte heller att man kommer dit man vill. Jag vill till sidan med alla olika forumdelar.

Håller med, klart ologiskt!

Håller med till 100%, helt ologiskt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-11-27 14:54

Totalt medhåll

Jag har också gett upp många gånger pga av den inte alls så trevliga navigeringen. Förr hittade jag det jag ville här. Nu fattar jag ingenting. Nu klarar jag bara av att skrapa på ytan känns det som. Jag menar, det måste ju finnas massa gammalt under ytan som jag aldrig hittar numera.
Att jag hittade denna tråd är enbart för att den låg som stor text där på förstasidan. Alltså, jag erkänner, jag är för dum för att fatta logiken här.

/Mats

  • Medlem
  • 2007-11-27 15:47

Instämmer jag med.

Jag måste nog hålla med om att det är vilseledande, speciellt för noobs.

japp pappa går inte in här för han förstår inte hur man navigerar

  • Medlem
  • Köping
  • 2007-11-27 18:17

Jag har flera kompisar som inte använder forumet pga av denna knapp faktiskt. Kan tyckas trivialt, men navigering på en sida tycker jag ska vara logisk nog så man får fler att använda den. Jag hade problem med Forum-knappen i början, men jag lärde mig sen.
Men helt ärligt så tycker inte jag man ska behöva "lära" sig ett forum. Ska vara enkelt och logiskt från början. Det är min åsikt om saken!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-27 19:30

Minns att det fanns en annan tråd jag tog upp ngt liknande.

Om jag klickar på forumknappen från 99.se startsida och sen på "nya inlägg" så vill jag se nya inlägg från alla underforumen, men det funkar i princip aldrig

Är ny här. Enda anledningen att jag inte registrerade mig redan för ett år sen, och skälet till att jag nästan aldrig är här är just den idiotiska navigeringen.

25 pers på två dar. Det är rätt ologiskt kan vi nog sluta oss till. Några åtgärder från 99.se-crew?

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

25 pers på två dar. Det är rätt ologiskt kan vi nog sluta oss till. Några åtgärder från 99.se-crew?

Det är nog betydligt fler än 25 (däribland jag) men vi har väl accepterat faktum och lagt in ett eget bokmärke i bokmärkesraden istället...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 14:34

Den har gjort mej gravt förvirrad flera gånger, till den grad att jag navigerat bort från 99.se. Nu har jag lärt mej att aldrig trycka på den och då funkar saker hyggligt.

1
Bevaka tråden