Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min spanska släkting försöker få kontakt med mig via spansk radio på min iMac! :)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-28 02:28

Satt och skrev lite på macen, kollade lite tv. såg någon reklam om anal klåda, och hör helt plötsligt att någon tjej bryter ut på spanska. "fan vill de åstadkomma med den reklamen?"
Bytte då kanal på tv:n, för att upptäcka att det var inte från tv:n det lät.
hmm, datorn är ju mute:ad, och mina externa högtalare, som jag inte riktigt fått att fungera, är urkopplade, men ändå påslagna. Försöker min pensionerade granne leka bildad genom o kolla på spansk tv? Nej, hon sover innan klockan 8.

-Vafan är det här?
Upptäcker till min fasa ( nästan iaf ) att min iMac pratar flytande spanska, och nämner något om palestina gång på gång. vrider ner ljudet helt på externa högtalarna bara för att märka att ljudet verkar öka ?!

Drog fram mobiltelefonen o börjar spela in. ljudet går fram och tillbaka, men mycket riktigt verkar det vara en spansk nyhetssändning. Tillslut så blir ljudet så pass högt (kan inte kontrollera detta själv öht) så man till och med kan urskilja hela meningar.

Jag spårade iaf ljudet kommande direkt ifrån iMac-högtalarna.

hur skumt är inte detta?
Hur kan detta uppstå? Något slags magnetfält eller dyl?
Lyssna själva och avgör på min inspelning jag gjorde på mobilen

http://www.karlan.se/img/Inspelning8.amr

Kanske är ett easteregg från apple, jag kan iaf inte minnas att jag har läst något om radiotuner på speccen när jag köpte min iMac ;p

Ursprungligen av karlan:

Satt och skrev lite på macen, kollade lite tv. såg någon reklam om anal klåda, och hör helt plötsligt att någon tjej bryter ut på spanska. "fan vill de åstadkomma med den reklamen?"
Bytte då kanal på tv:n, för att upptäcka att det var inte från tv:n det lät.
hmm, datorn är ju mute:ad, och mina externa högtalare, som jag inte riktigt fått att fungera, är urkopplade, men ändå påslagna. Försöker min pensionerade granne leka bildad genom o kolla på spansk tv? Nej, hon sover innan klockan 8.

-Vafan är det här?
Upptäcker till min fasa ( nästan iaf ) att min iMac pratar flytande spanska, och nämner något om palestina gång på gång. vrider ner ljudet helt på externa högtalarna bara för att märka att ljudet verkar öka ?!

Drog fram mobiltelefonen o börjar spela in. ljudet går fram och tillbaka, men mycket riktigt verkar det vara en spansk nyhetssändning. Tillslut så blir ljudet så pass högt (kan inte kontrollera detta själv öht) så man till och med kan urskilja hela meningar.

Jag spårade iaf ljudet kommande direkt ifrån iMac-högtalarna.

hur skumt är inte detta?
Hur kan detta uppstå? Något slags magnetfält eller dyl?
Lyssna själva och avgör på min inspelning jag gjorde på mobilen

http://www.karlan.se/img/Inspelning8.amr

Kanske är ett easteregg från apple, jag kan iaf inte minnas att jag har läst något om radiotuner på speccen när jag köpte min iMac ;p

haha, skoj! Min lillebror hade ett liknande problem på sin första gitarrförstärkare, fast där var det rysk radio som gällde (lät som ryska iallafall).

Coolt, jag vill också få in radio på min iMac..

Hehe, berätta när utomjordingarna börjar prata med dig

Cool grej, har också hört att man kan få in ljud i förstärkare.. hände en gång i kyrkan som jag hjälper till i.! Prästen var i andra änden av byggnaden och pratade i telefon, hon hade dock glömt stänga av den trådlösa mikrofonen som hon hade på sig..! Så i "ungdomsrummet" så började förstärkaren prata! läskigt först.. tills vi förstod vad det var!

1
Bevaka tråden