Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anledning till 12- och 17" till mwsf

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-01-16 22:35

Kan anledningen till att Steve presenterade två nya powerböcker i stället för nya iMacar eller powermacar vara att acer och Dell skulle presentera 17" laptopps några dagar senare? Den som är först kan ju få ett övertag över konkurrenterna.
Undrar bara.

Det är troligen en korrekt gissning, enda skillnaden är väl att Dells o Acers burkar blir 5-6kg tunga, 8cm tjocka o blinkar som en julgran.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Det är troligen en korrekt gissning, enda skillnaden är väl att Dells o Acers burkar blir 5-6kg tunga, 8cm tjocka o blinkar som en julgran.

Jag tror iofs inte på gissningen men däremot håller jag med om Jürgens kommentar som dessutom var riktigt rolig när man som jag sett en Dell 15,?" bärbar som verkligen är tung (4+kg) och stor som ett as och dessutom gjorde helt i plast nästan. Den skulle jag inte tagit om de ens kastade den till mig.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 10:29

hur tjock och tung är egentligen 17" booken

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
hur tjock och tung är egentligen 17" booken

2,6 cm tunn
3,1 kg lätt

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 11:06

Jag tror Apple hade rent flyt som hann visa sina 12" och 17" innan det kom motsvarande maskiner på PC-sidan.

Om man kan nu kalla det motsvarigheter... En av mina kollegor på jobbet lade dryga 30 papp på en ny 15" dell laptop. Den är jättetunn och jättelätt, plus att den har en brännare och firewire-port och S-Video ut. För att inte tala om hur snygg den är. Uj-uj. Lust object No.1! Heja Dell. Inte.

Är det inte Dell som är så billiga?
Kan man köpa en Dell dator för 30 papp?

Sedan kom man en dag före Sony också, som jag väl nämde i den här tråden.

1
Bevaka tråden