Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har du som startsida i din webbläsare?

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-27 21:39

Ännu en posta-ditt-screenshot:aktig tråd! Helt meningslös tråd egentligen. Men roar säkert någon medlem. Nyfikenhet med okänt mål och mening födde denna tråd.

Jag börjar...

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-11-27 21:47

Alla vet hur standard Google ser ut och den har jag. Söker mesta delen genom adressfältet i Opera med "g sökning" eller snabb söken jag har till vänster.
http://www.99.se/attachment.php?attachmentid=14374&stc=1&d=1196196404

helt tomt och vitt kräver nog ingen bild

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-27 22:11
Ursprungligen av s_h_a_d_y:

helt tomt och vitt kräver nog ingen bild

Så minimalistiskt.

Ursprungligen av s_h_a_d_y:

helt tomt och vitt kräver nog ingen bild

Samma här.

Jag fattar inte folk som har startsidor, hur nittotal är inte det? Jag skulle bli skogstokig på att behöva vänta eller avbryta laddningen av en viss sida varje gång jag öppnar ett nytt fönster. Chansen att jag alltid vill se samma sida är lika med noll. Och sökfältet uppe i verktygsraden i alla moderna webbläsare gör att man alltid har tillgång till Google (eller vilken sökmotor man ställt in) utan att behöva gå dit.

En kompis har för "vana" att backa hela sin kompletta surfsession sajt för sajt, ända tillbaka till rutan med Google där han började surfa - istället för att bara stänga ner fönstret helt (eller stänga av Firefox). Mycket praktisk och smart kille!

Men alla är vi väl lite olika? Jag använder förresten själv Google - dock utan att backa surfhistoriken. Känns lite otryggt vid bankärenden..

Du har ju missat att ta med OmniWeb i den listan.
Kör 5.6 och tycker inte att man behöver någon startsida.

Senast redigerat 2007-11-30 14:49
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-27 22:10
Ursprungligen av Marcus K:

Du har ju missat att ta med OmniWeb i den listan.
Kör 5.6 och tycker inte att man behöver någon startsida.

Ja, jag har hört talas om OmniWeb, men visste inte att den var så vanlig... Finns ju hur många webbläsare som helst ju. Så jag tog några generella/vanliga.

  • Medlem
  • 2007-11-27 22:26

Tom "startsida", Safari med insticken SafariStand och Inquisitor.

http://www.svenskakyrkansunga.com som startsida. Safari med tillägget AcidSearch

Ingenting. Det fiffigaste med det förutom att jag slipper vänta på att en sida jag har sett tusen gånger ska ladda är att direkt när man öppnar ett nytt fönster är adressfältet markerat. bara att börjar skriva adressen man vill till.

Google med bildsökning. Använder det ofta, och som bekant har ju Safaris sökruta bara srandard Google websök. Dessutom är det bra att ha en "snabb" startsida bara för att ha koll på om nätverket är uppe eller ej (sitter ibland på skakiga förbindelser). Ett snabbt tryck på hemknappen konfirmerar om jag är ansluten eller ej.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-28 06:04

Jag tycker iGoogle är helt ok. Använder den för att den laddas rätt snabbt och för att ha direkt tillgång till min inkorg i Gmail. Och de andra tillvalen jag har där, som jag använder rätt ofta. Praktiskt för min del. Annars föredrar jag en tom sida.

Tar googles startsida långtid att ladda så har ni ganska klena internetuppkopplingar Jag har Facebook, råkade sätta den som startsida nångång och har inte brytt mig om att ändra. gillade iGoogle dock så jag ska kika mer på den

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2007-11-28 08:28

Ingen (för det finns ingen anledning för mig att någon startsida).

google.com/ig med de viktigaste RSS-flödena och förhandsvisning av de senaste mailen från mina viktigaste mail-konton.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 11:43

jag har mitt backpackit konto som startsida, alltid ngt som står på listan att göra eller så som jag glömt.. blir svårare att glömma nu

Jag har såklart 99mac's startsida

Helt blankt på min.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-11-28 12:36

Firefox med tom startsida...

Safari utan startsida (fast efter Leopard-uppdateringen har jag inte orkat ta bort Apples startsida, så den har jag för stunden)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-28 15:09

Safari här med Google Reader som startsida.

Någon som vet om det finns en plugin till Safari som gör att man kan starta med ett antal flikar med förutbestämt innehåll?

Ursprungligen av AppleMT:

Safari här med Google Reader som startsida.

Någon som vet om det finns en plugin till Safari som gör att man kan starta med ett antal flikar med förutbestämt innehåll?

Saft funkar bra till det.

Kör med Safari och har .mac-sidan som startsida.
Förstår inte vad alla har emot startsidor?
Jag vet inte med er, men jag har i alla fall ett antal hemsidor jag brukar vara på så fort jag går in på internet. Varför inte göra en av dem till startsidan?
Dessutom, det tar ju inte direkt lång tid att öppna en sida nuförtiden ^^

Ursprungligen av PiktorPucci:

Förstår inte vad alla har emot startsidor?
Jag vet inte med er, men jag har i alla fall ett antal hemsidor jag brukar vara på så fort jag går in på internet. Varför inte göra en av dem till startsidan?

Det kanske beror på hur man använder datorn. Det är inte så att jag bara "går in på internet" ibland. Jag har alltid webbläsarna öppna och växlar över till dom (eller jobbar i dom) hela tiden. Det finns inte någon speciell sida jag vill läsa in varje gång utan det är olika syften.

Om jag t.ex. hade lokaltidningen som startsida, men jag vill egentligen in på hitta.se så är det dubbelt störande, för jag kanske ser artiklar jag vill läsa och så stjäl det tid från vad jag tänkte göra.

Ursprungligen av PiktorPucci:

Dessutom, det tar ju inte direkt lång tid att öppna en sida nuförtiden ^^

Det tar fortfarande mer tid än ingenting, så det skulle vara störande i min värld ändå.

www.superstart.se

Den har jag sen optimerat för mina behov, med bl.a. tv-kanaler, väder, sökrutor till alla möjliga ställen, facebook, RSS-flöden m.m. Tycker sidan är en perfekt startsida.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-11-30 16:29
Ursprungligen av Loromits:

www.superstart.se

Den har jag sen optimerat för mina behov, med bl.a. tv-kanaler, väder, sökrutor till alla möjliga ställen, facebook, RSS-flöden m.m. Tycker sidan är en perfekt startsida.

Ser ut som risk för informationsstress i mina ögon.

Föredrar mao en blank Safarisida som intro till webben.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 14:00
Ursprungligen av Adrian B:

Det kanske beror på hur man använder datorn. Det är inte så att jag bara "går in på internet" ibland. Jag har alltid webbläsarna öppna och växlar över till dom (eller jobbar i dom) hela tiden. Det finns inte någon speciell sida jag vill läsa in varje gång utan det är olika syften.

Om jag t.ex. hade lokaltidningen som startsida, men jag vill egentligen in på hitta.se så är det dubbelt störande, för jag kanske ser artiklar jag vill läsa och så stjäl det tid från vad jag tänkte göra.



Det tar fortfarande mer tid än ingenting, så det skulle vara störande i min värld ändå.

Gör likadant, nästan, om det är en speciell sida som jag vill till använder jag QS, det går både fortare än att använda bokmärken eller knappa manuelt i adressraden framförallt om man redan har ett bokmärke till sidan

Ursprungligen av Adrian B:

Det kanske beror på hur man använder datorn. Det är inte så att jag bara "går in på internet" ibland. Jag har alltid webbläsarna öppna och växlar över till dom (eller jobbar i dom) hela tiden. Det finns inte någon speciell sida jag vill läsa in varje gång utan det är olika syften.

Om jag t.ex. hade lokaltidningen som startsida, men jag vill egentligen in på hitta.se så är det dubbelt störande, för jag kanske ser artiklar jag vill läsa och så stjäl det tid från vad jag tänkte göra.

Det tar fortfarande mer tid än ingenting, så det skulle vara störande i min värld ändå.

Fast man slår Apple - N för att gå till sin startsida, men Apple - T för att öppna en tom sida. Vips, det bästa av två världar.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-30 13:01

Kör opera och som startsida har jag operas snabbvalsmeny, och självklart öppnas alla tabbar jag hade öppna när jag stängde ner senast.

Bevaka tråden