Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook stulen!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kom hem igår efter jobbet och fick se rutan på balkongdörren sönderslagen. Blev av med två kameror, mobiltelefon och tyvärr min kära macbook.
Jag får ju tillbaka sakerna på försäkringen men är orolig över allt som låg på datorn. Vad kan man göra för att hindra att någon kommer åt allt för mycket?
Än så länge har jag bara bytat lösen på min gmail(hade gmail notifier, så den loggar ju in automatiskt).

Har jag någon nytta över att den är registerar hos Apple?

Hojta till om ni ser någon allt för billig macbook på nätet eller möjligtvis i Malmö-området.

mvh

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-27 22:59

Tråkigt alltså... Lägg upp serienumret och komplett specifikation så att folk har lite mer att gå på.

Tror att du kan anmäla det till apple så dom får en varning om den skulle komma in på rep.
Kan dock ha fel, läs på vidare på forumet och se vad som är sagt sedan tidigare.

Ja, försök leta reda på serienumret, det borde finnas på något kvitto eller liknande.

Använd lösenord på datorn så blir det knepigare att komma in i den. Vill du att det ska bli stört omöjligt att komma in i den kan du använda dig av Apples Filevault.

Tråkigt. Att Gmail notifier loggar in automatiskt borde ju göra att man genom att kontakta gmail kan spåra varifrån den loggar in nästa gång den kopplas in?

Nä, nu köper jag Undercover och slår på filevault http://www.orbicule.com/undercover/

Lycka till.

Vi hade ju någon historia här för några år sedan om nån som spårade sin stulna dator på något sätt, minns att det var rätt spännande när han började få upp spåret.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-28 10:36

Just ja.

Det fanns val ngt program som rapporterade in da den blev ansluten till ett natvark eller dylikt va?

1
Bevaka tråden