Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

15.4" PB?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rykten är återigen igån angående en ny PB från Apple. Den här gången är det den gamla trotjänaren 15.2"-modellen som ska uppdateras. Det ryktas om att den ska få en större skärm, 15.4". Jag vet inte hur mycket detta göra för uplösningen. Men det finns en diskussion här som pekar på ganska bra upplösningar.

Se kommer ju den "gamla" modellen få allt det som de nya redan fått. DDR-minnen, inbyggd BT och AirPort Extreme. Kankse FireWire 800 också, verkar troligast så. Bakgrundsbelysning för tangenter även i dena modell? Något som jag missat?
Vad mer kan de kasta in?USB 2.0?
Ös på bara!

  • Medlem
  • 2003-01-15 12:03

En liten ballerina som dansar till glockenspiel?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
En liten ballerina som dansar till glockenspiel?

haha, skulle du gilla va?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-15 12:47

Som en uppstartbild och då får hon tugga på ett äpple

Vore grymt trevligt om 15" kom i det nya utseendet och det nya innehållet. vilen decimal det blir efteråt spelar ingen större rill. själv tycker jag att 15" är det perfekta formatet på en bärbar dator.

Hoppas att det blir så!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
Något som jag missat?
Vad mer kan de kasta in?

Snabbare SuperDrive, den i 17-tummaren är 2x.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-01-15 13:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Chaosstar:
Datormagazin skrev en intresant artikel idag...

Synd att de inte nämnde att Apple faktiskt var först ut.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-16 09:32

Datormagazin != jättekoll... Ungefär som M3 när de testar en gammal iBook (som iofs äger ändå). Heja PC-magasin!

Jag hoppas att de kan kräma in en skärm med högre upplösning. Synd och skam att 17" inte är bättre än 1440x900, vilket dessvärre pekar mot att 15" får dras med 1280xnågot. Trist. Man _vill_ ju ha högre upplösning, speciellt när OSX fixar större text.

Edit: Stvaning

[ 16 Januari 2003, 09:33: Meddelandet ändrat av: pjutsi ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-16 12:41

Men inte än!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-16 13:03

Jag var på Comdex i Gbg och fingrade lite på de nya Tablet/Notebook-maskinerna från bl a Toshiba och blev faktiskt positivt överraskad.

Apple måste ha skissat på dessa lösningar ett bra tag, men de kanske släpper en helt ny serie bärbara istället för att modda PowerBooksen. Iaf inte som det ser ut nu. Men man kan ju hoppas på att de har laddat mer inför "The Year of the Notebook"...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-29 03:18

Mmm.. när nya 15" PB´n kommer kan jag äntligen byta upp mig...

Jag tror mer och mer på en iBook 15.4" faktiskt...

  • Medlem
  • 2003-02-02 00:31

15.4" + Ir-port, vill jag ha.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-02 03:42
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Carl-Johan Eelde:
Jag tror mer och mer på en iBook 15.4" faktiskt...

Visst, det kanske också kommer. Men som jag förstått har inte 14" ibook sålt speciellt bra och det vore mot alla odds att det inte kommer en uppgraderad 15" powerbook väldigt snart.
Varför köpa mellanmodellen av powerbook när den inte har alu, airport extreme, bluetooth, snabbare minne etc...?
Apple lär ju vilja ha de nya modellerna i butik innan det kommer en ny 15-tummare.. Men jag hoppas verkligen att 15-tummaren finns i lager när den lanseras. Apple´s hemlighetsmakeri ger alltför stor väntetid för kunderna..

[ 02. februari 2003, 03:52: Meddelandet ändrat av: rodin ]

  • Oregistrerad
  • 2003-02-02 03:50
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: 3oPaH:
15.4" + Ir-port, vill jag ha.

De tog ju konstigt nog bort IR på förrförra uppgraderingen av powerbook...

1
Bevaka tråden