Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedladdade filer öppnas med fel program

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-26 22:02

Hej!

jag har problem med nedladdningen av filer. När jag kommer till en sida och vill klicka på en fil för att ladda ner den så laddas länken till filen ned automatiskt på skrivbordet.

När jag försöker öppna länken till filen på skrivbordet så startas word och det kommer upp en ruta där det står "konvertera fil från" - därtill kommer en massa alternativ tex. html.. endast text... webbläsare.. excel.. osv" - men det står inte pdf eller word eller nåt annat.

När jag väljer html te.x. (eller vilken som heslt bland alternativen" så öppnas filen och det kommer bara upp ordblaja

ungefär så här "/#&/#"&(&(&&("# &(#("/GYGUYGGUF"T#YTF2879379378()"("/)(""/)€/(/€)€(&()!

Så ser hela dokumentet ut.

Nån som kan hjälpa till? Mina polare får upp en ruta där det står "vill du ladda ner filen?" Sen lägger man filen i nån mapp - dvs det är inte länken till filen.

Mvh

  • Medlem
  • 2007-11-26 22:34

Det beror antaglihgen på att du har fel program associerade med de filtyper du laddar hem

Ge ett exempel på en länkad fil som felaktigt öppnas i Word.

Olika program beter sig olika vid nedladdning. Vilket program använder du och dina polare?

Alltså, Arkiv/Visa Info/Öppna med

1
Bevaka tråden