Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk sortering av nerladdningar.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-05-07 15:13

Jag undrar om det finns någon funktion inbyggd i eller som plugin till en webbläsare som har funktionen att sortera och helst automatiskt öppna vissa utav de nerladdade filerna. T.ex. musikfiler till musikmappen, zippfiler till en mapp osv...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-07 15:42

Jag tror SpeedDownloader http://www.yazsoft.com/ fixar det.

  • Medlem
  • 2006-05-07 16:06

Speed Download fixar det nästan. Det ahr dock två nackdelar. För det första så kan den bara sortera filer i mappar som ligger i huvudnerladdningsmappen, den saknar dessutom förmåga att automatiskt öppna vissa typer av filer. Den största nackdelen enligt mig ligger dock i att man behöver gå in i en undermeny för att ladda ner via Speed Download, inte för att det är särskilt tidskrävande, men det tar ändå ungefär lika lång tid som det skulle göra för mig att själv sortera filerna.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-07 17:29

Jo, jag testade programmet för något år sedan och tyckte intuitivt illa om det. Det passade absolut inte mig, men jag antar att andra kan ha glädje av det.

Annars vet jag ingen lösning, om du inte kan anlita nån Applescriptguru.

Har löst det m h a en Folder Action, dvs ett AppleScript. Utgick ifrån exemplen i denna tråd och justerade efter eget behov.

  • Medlem
  • 2006-05-08 00:52

Hade helt glömt bort folder actions, klart att det är vad som skall användas. Får tacka för länken också, den sparade mig lite tid.

Tackar för detta tips. Ska prövas snarast

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-23 21:50

Hazel, http://www.noodlesoft.com/hazel.php, kan också vara ett bra alternativ.

Nu har ju Automator gjorts så enkel att använda att Hazel väl knappast behövs längre.

Har aldrig riktigt satt mig in i Automator. Kanske borde göra det. Går det att göra ett arbetsflöde för att sortera nedladdningar där?

1
Bevaka tråden