Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Revolution inom Mac sverige!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För två månader sedan fanns det två svenska Macintosh tidningar - och båda två hade varsin hemsida med dagliga nyheter. Dessutom fanns 99mac.com sedan nästan ett år tillbaka - jag ska inte berätta mer om oss själva i vårt eget forum.
MacBarometern.com och MacAuktioner är också en del av 99mac nätverket och kräver inte någon ytterligare presentation.

MacNytt.com var den enda fristående Macintosh sidan med dagliga nyheter som verkligen levererade nyheter varje dag - startad av Applepaj och Patric Malm.

MacSpel.com är en sida för svenska Macintosh gamerz som drivs av svenska distributören av macspel: Nordic Softsales.

Någon startade och kraschade namnet MacXtrem.com inom ett par veckor efter premiären.

Så här såg situationen ut för två månader sedan. Sedan släpper IDG & MacPressen den stora bomben: MacPressen försvinner. Kalabalik och katastrof. "Är detta slutet?" undrar många.

Jag hävdar motsatsen. Precis just nu exploderar Macsverige av nya internetsidor!

http://www.macprat.nu/ var först med att lansera ett nytt internetforum som skulle ersätta det tomrum som MacPressen fyllde. Redan efter tre dagar fanns fler än 200 medlemmar registrerade och jag tycker personligen att MacPrat kompletterar t ex 99mac.com snarare än konkurrerar.

MacLounge släpptes igår och är ett ny community som ska samla yngre Macanvändare på en sida som påminner om en gammal fransk bordell ifrån 1800-talet: röd plysch och paisleymönster. Coolt!!

http://www.macsat.net/ är en sida som är på gång - jag läste alldeles nyss att det här är sidan som ska ersätta MacPressen. Nyheter, forum, radannonser med mera kommer inom kort...

Så vad säger ni - ser det inte ganska bra ut egentligen? Massor med aktiva användare sätter sig och skapar nya tjänster och sidor - marknaden för internetsidor är självläkande...

[ 02 Maj 2002, 22:28: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

MacSat ser inte riktigt klar ut dock - hoppas jag

Det kommer några och det försvinner några..

Tror inte vi behöver oroa oss så mycket..

Ja, nu när macsat finns så behövs väl inte 99mac längre?

Var det där menat som en diss åt mig?

Tror du måste missförstått mig isåfall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-05-03 21:54

Såhär hände det efter MacPower och Source gick ur tiden med.. Men hur många av de sidorna som startade då är kvar idag? En.. MacNytt.

Många slår sig för bröstet. få överlever med tiden.

Många slår sig för bröstet. få överlever med tiden.

Men det kommer också nya med tiden.

Många slår sig för bröstet. få överlever med tiden.
Men det kommer också nya med tiden.

99mac.com firar 1-års jubileum om ungefär 55 minuter...

Vi har haft en konstant ökning av antalet medlemmar, sidvisningar och inlägg sedan starten förra året. Än så länge ser det bra ut - men vem vet?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2002-05-05 06:13

Darwins teorier gäller både den gröna djungeln och webbdjungeln.
Så det får sägas igen, Må den bäst anpassningsbara överleva och föröka sig.
Och ett stort Grattis på födelsedagen.

[ 05 Maj 2002, 06:14: Meddelandet ändrat av: Erling N ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-05 12:47

Ingenting varar för evig utom förändringarna i sig själva!

99mac står ganska stadigt på jorden och kommer att leva ett bra tag till (givetvis beroende på administratörernas infall)... Styrkan ligger i sidans breda perspektiv och , med få undantag, tillåter man de flesta diskussioner om och omkring Macens värld och användare. En sånära komplett Macsajt som det går att komma idag!

Macprat behöver växa till sig för att vara etablerad, men ser ut att kunna få ett långt liv!
Här ligger inte tyngdpunkten på tekniska diskussioner utan mer allmänna spörsmål och sajten har mer "chatt"prägel än 99mac....

Maclounge kan fungera som serriös spelsajt
men är också direkt beroende av vad som händer på spelmarknaden för att kunna överleva. Just nu ser det bra ut och spelen har väl aldrig tidigare varit så många. Bara man inte enbart "snöar in" på Doom, Wolfenstein och andra "skjut&spring"-spel... Spel kan vara så mycket!

De övriga sajterna som nämns vet vi fortfarande för lite om, men de lär inte heller vara de sista som dyker upp!!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:

Någon startade och kraschade namnet MacXtrem.com inom ett par veckor efter premiären.

Wooow... Det var ju jag! Vad lyckad jag känner mig.

Har domänen vilande. Eller jag menar jag får aldrig mina d-vla koder ifrån FSdata.. hehe.. nu fick jag det sagt igen.

[ 05 Maj 2002, 13:07: Meddelandet ändrat av: deeway ]

Nån som vet vilka mac-sidor som finns i Sverige idag?
Verkar bara vara macfeber som levererar nyheter?
Nån som har några bra tips?

Hmm, dessa kommer jag på så här på rak arm
Macworld - macvärldens Aftonbladet kan man säga. Har dessutom ett stort forum.
MacFeber - blogg med macnyheter
MaxiMac - dito
AppleMac - dito
HardMacCafe - Trevligt forum.

Förutom 99mac såklart!

Macpro http://www.macpro.se/ Nyheter och forum

Hard Mac Cafe är väl knappast för proffsanvändare men ett trevligt macforum

Ursprungligen av macwitty:

Macpro http://www.macpro.se/ Nyheter och forum

Hard Mac Cafe är väl knappast för proffsanvändare men ett trevligt macforum

Sant. Jag blandade ihop dem... :">

Redigerar...

Synd att designen på Macpro var fruktansvärd...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-27 18:13
Ursprungligen av RockyMontana:

Synd att designen på Macpro var fruktansvärd...

Det var bättre förr

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 19:08

Det var på den tiden det var bättre förr

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-11-29 17:12

Det var inte bättre förr, men det var bättre då än vad det är nu

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-29 17:14

Uhm... Så där kan man inte säga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 17:16

men roligt är det

1
Bevaka tråden