Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt interna nätverk är långsammare än mitt internet?!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har problem med filöverföring mellan två mina 2 imac (2,4 ghz, 3gb ram, 56mbit wlan). Som det ser ut nu laddar jag filer mellan datorerna i ungefär 100kb per sekund medan jag laddar i 1mb per sekund från internet. Är inte detta konstigt? Kan jag optimera min router genom att öppna några portar eller liknande? Har två pc-datorer i samma nätverk och mellan dem går filöverföringen jättesnabbt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-24 18:31

Snackar vi MSN eller? Det är verkligen bra om du orkar skriva exakt vad du gör, lite lättare att hjälpa till då.

Nej inte msn. Jag talar om vanlig filöverföring via gränssnittet i mac os leopard.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-26 00:46

Först och främst 56mbit WLAN finns inte, jag antar att du syftar på 802.11G standarden som ligger på en teoretisk hastighet på 54mbit.

Kopierar du filerna trådlöst eller kör du med kabel?

Han har fortfarande inte fått några svar ....
Jag hade samma problem men det ordnade sig med uppdateringar till Leopard i båda maskinerna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-19 13:56
Ursprungligen av maxskinner:

Hej, jag har problem med filöverföring mellan två mina 2 imac (2,4 ghz, 3gb ram, 56mbit wlan). Som det ser ut nu laddar jag filer mellan datorerna i ungefär 100kb per sekund medan jag laddar i 1mb per sekund från internet. Är inte detta konstigt? Kan jag optimera min router genom att öppna några portar eller liknande? Har två pc-datorer i samma nätverk och mellan dem går filöverföringen jättesnabbt.

Hur går överföringen i båda riktningarna mellan en PC och en iMac?

1
Bevaka tråden