Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna CS2 dokument i CS3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-11-22 19:46

Hej

Har ett problem som inte borde finnas;)

Sitter på min nya MBP (10.5.1) med Indesign CS3 (5.0.1) och försöker öppna en Indesign CS2 fil som kom med e-posten i morse. Det går inget bra utan jag får en dialogruta som säger:

"Det gick inte att öppna filern xxxx . Det finns inga funktioner för filformatet i Adobe InDesign, ett nödvändigt plugin-program saknas, eller är filen öppnad i ett annat program"

Jag har fått filen två gånger, med tanke på att någonting skulle kunna ha hänt i överföringen, men med samma resutat. En lågupplöst PDF som låg med gick alldeles utmärkt att öppna i förhandsvisning så den fien är i alla fall hel.

CS2 filen är skapad på en G4 med 10.4.x, kan det finnas något problem med byte ordningen här ?? Har tyvärr inte fler filer att prova med just nu, är på resande fot.

Någon som sett detta förr ??

Låter skumt. Om filen är utan filnamstillägg så testa att lägga till .indd, resp. prova öppna inifrån programmet iställer för dubbelklick.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-11-23 15:08

Filen har korrekt ändelse .indd och jag har provat att öppna den inifrån ID med samma mediokra resultat.

Filen kan ju vara skadad, jag ska prova senare idag med att öppna den på min G4 med Indesign 4 på så får vi se. Återkommer.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-11-25 23:19

Det var filen som var trasig, gick inte att öppna i CS2 på G4:an heller, case closed

1
Bevaka tråden