Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

14e Maj, har Apple något mer på G än en rackserver?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håll utkik på 99mac.com, vi kommer få rapporter och bilder direkt från presskonferensen i Cupertino på tisdag. Visst måste något vara på gång om de bjuder in journalister från hela världen? Låter inte som "endast" rackmonterade servrar i mina öron.

Vad tror ni andra?

[ 12 Maj 2002, 02:30: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Vem är där och rapporterar?

Klart att det kan vara "bara" rackmonterade servrar.....

Joacim Melin är där för Datormagazin först och främst, men han hinner förhoppningsvis skriva ihop en liten rapport och ta lite bilder åt 99mac också.

Klart att det kan vara "bara" rackmonterade servrar.....
*instämmer* tycker Apple har håsat upp oss alldeles för mkt den sista tiden - för "små-nyheter". Så ngt mer än en rack-server är nog knappast troligt!

[ 12 Maj 2002, 22:49: Meddelandet ändrat av: El Tollo ]

Jag skulle nog inte gissa på något annat än att Apple annonserar att de sedan en tid tillbaka ger möjlighet att lägga till en Superdrive till den minsta PM...

"It´s incredible, this is what ALL the users have requested" ... "Just one more thing: We now ship the iBooks in an infinite number of psychedelic groovy patterns. We call it: Smoke Different". :rolleyes:

Jag har blivit cynisk och desillusionerad av Apple...

Apple blir uppköpta av Dell men fortsätter att släppa sina egna datorer och system..

Nått sånt skulle också kunna hända
Många Apple människor som sålt aktier på sista tiden.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Apple blir uppköpta av Dell men fortsätter att släppa sina egna datorer och system..

Nått sånt skulle också kunna hända
Många Apple människor som sålt aktier på sista tiden.

Det klassiska som händer när ett företag blir uppköpta är att dom som får nys om det köper aktier i företaget som blir uppköpt. Budet från förtetaget som köper det lilla företagets aktier brukar vara kraftigt ÖVER marknadspris (gällande aktiekurs). Dvs, om Dell vore på g att köpa upp Apple skulle man snarare köpa än sälja Appleaktier.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-05-14 12:32

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: ace4711:
[QUOTE]Det klassiska som händer när ett företag blir uppköpta är att dom som får nys om det köper aktier i företaget som blir uppköpt.[/quote]Det är kanske det omvända? Apple köper Dell?!

De har kanske sålt AAPL för att köpa DELL-aktier!!11

MOSR skriver att det förekommer spekulationer om ny iBook redan nu, på detta "event", men själva var dom väldigt tveksamma till just detta, men dom verkar på att det iaf är nåt mer som kommer.

Men iofs, presskonferensen .. inte keynote denna gång .. är på 3h.

Där kanske man komma att presentera ett helthetstänk vad gäller deras strategi med produkter över hela linjen.

Rackservrar som kan clustras via Gigawire tål att gås igenom. Likaså andra ev nymodigheter såsom möjliga Power4 CPU´s el vad som nu komma skall..

Kan ju faktiskt vara så att det inte är något mer än just detta som presenteras men att det görs grundligt.

Likväl som det skulle kunna presenteras helt nya saker som skulle skäla stor del av dessa 3h.

Men fn lutar jag åt enbart en rackserver men en riktigt skaplig sådan med nymodigheter..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-14 15:13
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Apple blir uppköpta av Dell men fortsätter att släppa sina egna datorer och system..

Ja! då kanske vi skulle kunna få 3 års garanti på grejerna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-14 15:20

Då rackservern troligtvis innhåller nytt moderkort med massa nya smaskigheter, vore det om Apple vill sälja några Power Macar, lämpligt att också släppa en ny serie av dem. Annars väntar nog folk, då de vet vad som är runt hörnet.

Å andra sidan kanske Apple vill sälja en del rackservrar, och väljer därav att inte släppa nya PowerMacar. Dessutom kan leveranstiden på rackservrarna vara så långa att de inte kommer att levereras innan de lanserat nya Power Mac-modeller.

Presskonferensen började för ungefär 10 minuter sedan, snart får vi veta.

Strömmning mina vänner? Finns det någon strömmning från konferensen?

/JO

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-05-14 18:30

Oj, jag skapade en ny tråd om den. Åker väl på att ta bort den..

1
Bevaka tråden