Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar jag om Safari?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag instalerade just den senaste updaten av safari, den ville heltplötsligt inte ladda några sidor så jag slängde det och tänkte instalera om det.
Nu går det inte går jag in på apple.se så hittar den bara windows versionen.
Och googlar jag och laddar ner en dmg fil så vill den inte insallera utan säger att systemet inte kan använda denna programvara.
Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-21 18:04

Installera om safari från din tiger eller leopard installationsskiva.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-21 18:08

vad händer om du trycker på programuppdatering?

inget den hittar inget att uppdatera.
På vilken skiva ligger safari?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-21 18:54
Ursprungligen av random__hero:

inget den hittar inget att uppdatera.
På vilken skiva ligger safari?

Installationen startas alltid från den första skivan.

Det finns inget safari med där.
Ingen som kan lägga upp en länk till dmg filen safari 2 eller 3.

Tror du måste köra Pacifist eller nåt annat paket-program och leta fram den från installationsskivan..

Här finns det lite äldre versioner
http://michelf.com/projects/multi-safari/

vad är pacifist?

Ett program för att plocka fram enskilda filer ur ett installationspaket.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-21 21:07

Safari finns i Optional Installs.mpkg på både tiger och leopards installationsskiva.

jag fick igång det genom att laddan ner v 2,0,4 och sedan ladda ner senaste packetuppdateringen så nu har jag 3,0 men då fungerar den inte igen dvs den laddar iga sidor. men vad jag förstår så är det en bugg i safari?
Får köra firefox så länge någon mer som safari 3,0 krånglar för?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-22 16:58

Du har inte installerat pithhelmet? Har för mig att jag hade det problemet när jag körde safari 3 tillsammans med gammal pithhelmet.

Jag har också haft problem med safari sen jag skaffade leopard. Vissa sidor som tex facebook och hotmail laddas om bara. Går inte gå vidare på sidorna för då vill den att jag ska logga in fast jag redan är inloggad. någon som vet vad som kan vara fel?
Problemet löses sig om jag rebootar men återkommer nästan alltid någon gång per dag

Jag har också detta problem, uppdaterade Safari och nu vill det inte öppna några sidor. Har du hittat någon lösningen på det?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-05 11:17

Laddade ner Safari 3,0, startade inte ens. Tog bort alla "input managers". Nu startade Safari men tvärförsvann efter en 5-6 minuter. Så nu kör jag Firefox som vanligt igen,

Jag hade det här problemet med min Hotmail. Sen uppgraderade jag till Leopard, då försvann problemet. Nu är det dock tillbaka, och det är Facebook som inte vill nu istället. Mycket irriterande. Fortfarande ingen vettig lösning?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-01-30 06:40

Plötsligt en dag utan förvarning, startade inte Firefox längre! Men Safari 3.0 kom igång med ett svisch!
-Fattar nada!!!!:mad:
-Nu börjar jag undra om inte Apples alla uppgraderingar är boven. Så mycket konster som datorn haft för sig senaste halvåret. Helt utan någon form av logiskt beteende!:confused:

1
Bevaka tråden