Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjarforum i 99/iphone?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå, alla, jag måste bara säga, jag tycker det är nästan omöjligt att läsa 99.se/iphone på grund av alla nybörjare som ställer samma frågor om och om igen... Jag har full förståelse för att man behöver hjälp när man sitter med sin kära iPhone och har kört fast... Men det funkar inte som det är nu. Jag tappar liksom lusten att återkomma hit när det enda som är nytt är tio nya frågor om hur man laddar, hur man låser upp när man gjort bort sig osv...

Här är några förslag på lösningar:
En riktigt bra FAQ där alla frågor besvaras (bygger förstås på att folk hittar dit).
Ett HJÄLP-forum där vi tillsammans besvarar alla dumma frågor om och om igen. Så att de andra subforumen hålls meningsfulla.

Sen tycker jag ämnesstrukturen på 99/iphone är dålig i sig, skulle behöva tänkas igenom. Det finns två forum för diskussioner kring mobiltelefon/operatörs-frågor. Och minst två forum för musik/itunes-frågor. Det saknas ett "generellt" forum, för tex sådana här poster, därför hamnar en massa konstiga saker i fel forum...

Vad tycker ni andra?

Ja, i alla fall en ordentlig faq vore ju bra.
Men det fixar man ju inte fram bara så där, det är ju lite jobb bakom.
Bra idé i alla fall.

Bravo admins, flytta min post utanför 99.se/iphone - då kommer nog detta väcka diskussion...:(

Det var inte jag som flyttade den, men principen är att all diskussion om själva forumet ska hållas i Feedback. Feedback är ett forum som borde synas under /iphone också, vet inte varför det inte blivit så, måste vara något misstag. Det finns under de andra forumen som /mac, /ipod, /musik.

Kan man inte göra ett forum som heter OFF eller kanske FAQ. Där har inte alla möjlighet att skapa egna diskussioner utan bara vissa utvalda. Moderatorer flyttar trådar som handlar om vanliga saker dit, eller kanske ännu hellre skapar alias. Alltså inte en lista med FAQ utan ett forum som länkar in till trådar som handlar om vanligt förekommande frågor. Skulle inte det funka med en inte alltför stor arbetsinsats?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-26 09:57

Det kanske borde skapas en del for just fragor om upplasning osv. Jag som kopt en genom O2 e inte heller specielt intresserad av just sant. Dock tycker jag nyborjare maste fa stalla hur manga fragor de vill, men som sagt det gar nog att strukturera forumet battre.

Ursprungligen av eriken:

Det kanske borde skapas en del for just fragor om upplasning osv. Jag som kopt en genom O2 e inte heller specielt intresserad av just sant. Dock tycker jag nyborjare maste fa stalla hur manga fragor de vill, men som sagt det gar nog att strukturera forumet battre.

Självklart ska nybörjare få ställa frågor, men de ska inte ställa frågor som blivit ställda och besvarade innan. Tanken är att man lätt ska hitta svaret på de oftast frågade frågorna i OFF-forumet så slipper man att skapa en ny tråd om samma fråga.

  • Medlem
  • 2007-11-26 10:06

En annan bonus är om man har svaret på de vanligaste frågorna lättillgängligt så går det fort att peka folk på dem.

1
Bevaka tråden