Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idé till förbättring av exposé

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tänkt skicka in en buggrapport om detta förslag till förbättring av exposé, men bugrapport sidan på apples hemsida tycks inte funka, så istället tänkte jag höra vad ni andra tycker om min idé.

Jag använder Exposé väldigt mycket när jag surfar för det är så smidigt att växla mellan de olika sidorna man tittar på.
Dock funkar inte detta med flikar. Mitt ena förslag är således att exposé får en funktion liknande den i nya iPhoto, nämligen att när man drar muspekaren över ett av fönstrena så växlar den mellan de olika sidorna man har i flikar i det fönstret.
Mitt andra förslag är att man kan stänga fönster utan att lämna exposé, exempelvis genom ett kryss bredvid titeln på sidan. Detta skulle underlätta att snabbt få bort popup-fönster som tagit sig förbi spärren och rensa när man råkat öppna flera fönster med samma innehåll. När man stängt ett fönster sorteras sidorna om, så att om man stänger massor med fönster på detta vis behöver man inte fortsätta titta på pyttesmå bilder.
Så vad tycker ni? Bra förslag? Svårt att genomföra för Apple? Själv tycker jag detta är ganska självklara förändringar som de borde kommit på själva, men jag kanske tänkt fel…

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-25 00:26

Låter bra, men popups förekommer inte med opera iaf Haha nej skall inte starta flamewar här

Ursprungligen av NiV3Rt:

Låter bra, men popups förekommer inte med opera iaf Haha nej skall inte starta flamewar här

Funktionen skulle såklart inte enbart vara till för att lösa popupkrisen. Du kan nog använda den till nåt i Opera också
I finderna tror jag det skulle bli superbra för där får jag också jämt hundra fönster. Ett nytt fönster varje gång jag väljer Visa i Finder i nåt program Bästa sättet att lösa det nu är ju att alt-stänga fönstrena, men då blir man av med alla fönster och man kanske behövde några…
Men man kan nog ha användning för det i alla möjliga program

Sen har jag hört från en person som jobbar på Apple att buggrapporter räknas typ som röster på det som rapporterats, så om ni läser detta och tycker det är en svinbra idé kan ni ju skicka in en buggrapport om ni får det att funka… Förhoppningsvis är det väl nån mer än jag som skulle ha användning för detta…

Skicka det inte som en buggrapport. En bugg är ur programmerares synvinkel när en funktion som är tänkt att fungera på ett visst sätt inte gör det. Att en funktion saknas är ingen bugg, och vad som då händer är i regel att buggrapporten avskrivs med kommentaren "fungerar enligt plan" eller ngt dyl.

Det du ska skicka är snarare en "feature request", vilket du hittar här:

http://www.apple.com/feedback/

1
Bevaka tråden