Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ixus 70 problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skaffat mig en Ixus 70 men när man kopplar in den mot datorn så mountas inte disken?! har ingen usb kortläsare så skulle verklingen behöva råd.

tack

Hej!!

när ja kopplar in min Ixus så använder jag bara iPhoto för att slänga in bilderna. Den ska inte mountas på skrivbordet som en extern disk..

Använder du inte iPhoto så kan du istället använda "bildinsamling" som du hittar i programappen.

Hoppas det hjälpte något

Precis. Ingen av Canons kameror dyker upp som en enhet på skrivbordet. Själv använder jag Canons medföljande mjukvara CameraWindow för bildöverföring. Bra inställningar för att namnge bilder. Dessutom: ställer man in och låter Canons ImageBrowser jobba färdigt efter insamlandet blir alla bilder rätt roterade.

Det är i Apples Bildinsamling du ställer in vilket program som skall öppnas automatiskt när man pluggar in kameran. Inte helt logiskt, men det är så det funkar i åtminstone Tiger.

Förutom iPhoto, Bildinsamling och CameraWindow kan man även använda GraphicConverter (www.lemkesoft.com) för överföringen.

åh! shyrre, nu gick det! tacktack

1
Bevaka tråden