Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måndagsexemplar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick min efterlängtade MacBook i onsdags. Problemen började direkt.

Onsdag kväll: Jag kopplar in digitalkameran och överför bilder. Mitt under en överföring tvärdör datorn och startar om. Senare försöker jag installera Skype. Datorn fryser mitt under installationen. Skärmen blir svart, datorn är omöjlig att starta eller stänga av under mer än fem minuter.

Här ringer jag mitt första samtal till Apples support. Jag får rådet att reparera "skivbehörigheterna". Det är "absolut inget hårdvarufel".

Lördag morgon: Sitter och tittar på en medieström från SVT. Mitt under uppspelningen börjar MacBooken att tjuta som besatt (väcker frun och dottern). Horisontella linjer sprider sig över hela skärmen. Skärmbilden fryser, inga knappar hjälper. Jag har sett liknande fel på gamla PC datorer när man satt i fel RAM-minne eller ett trasigt grafikkort. Solklart hårdvarufel.

Ringer Apples support direkt när de öppnar. Den otrevliga tjejen i supporten hävdar att det absolut INTE är ett hårdvarufel, utan att det är jag som inte har uppdaterat datorn. (som är fyra dagar gammal) Jag frågar henne om alla Macar låser sig om de inte uppdateras var fjärde dag. Hon blir ännu surare - säger åt mig att återkomma "nästa gång datorn låser sig".

Därefter frågar hon mig om jag vill gå med i AppleCare.

På måndag ska jag ringa AppleStore och begära byte eller hävt köp. Är det någon som har liknande erfarenheter eller goda råd hur man tacklar Apple? Jag har pröjsat över tolvtusen, då vill jag ha en dator som fungerar!

Usch! Låter inte kul alls..
Men självklart ska du få den utbytt.
Så tråkigt med Apple att det har så mycket att göra med vem man får prata med.
Hade problem med min gamla iBook, ringde Apple, de hämtade upp den bytte HD, hade den tillbaka igen inom 24h. Klockrent! Gick verkligen inte att klaga.
Andra man pratar med verkar totalt skita i en..

Du får väl be att tala med högre chef om de inte ger med sig.
Ge dig inte, tipset jag har fått här på 99 tidigare och det brukar funka..

1
Bevaka tråden