Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se bokmärkesikonen

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Okej, nu ska jag vara petig, men... titta på klippet ur en av mina bokmärkesmenyer. Inte ser ikonen för 99.se vidare vacker ut med de vita fälten runtomkring? Det borde väl gå att åtgärda?

MacWorld och Slashdot har då inte de vita fälten runt sina ikoner iallafall!

Kan inte annat än hålla med. Mac är ju känt för att det ser så snyggt ut, så varför inte även ikoner på macsidor?

Haha! Har också tänkt på det flera gånger...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-22 07:18

Ja, det ser helt klart lite B ut...

Tror det är jag som gjort faviconen, ska titta på om vi kan snygga till den lite med bättre mask.

Lite genomskinlighet kanske?

Ursprungligen av rikard.agren:

Lite genomskinlighet kanske?

Jag testade, problemet är att masken är 1 bit, dvs svart eller vit. De faviconer som har genomskinlighet via mask på ett snyggt sätt har ingen kantutjämning alls på konturerna. Vår 99-llogga blir väldigt ful utan kantutjämning, så det bästa är nog att lägga den mot en helt vit platta utan mask. Det som är fult idag är att den har en mask, men som inte följer siffrorna.

  1. Dagen favicon.

  2. Förslag på inverterad favicon som valdes bort.

  3. Ny favicon med ful kant på grund av av kantutjämning.

  4. Ny favicon med vit platta.

Jag röstar för nr 4.

Låter bra det Adrian B.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2007-11-23 13:21

2 eller 4.
2 är nog koolast.

Av alternativen håller jag med om nr 4

Jag gillar tvåan.

Ursprungligen av elinpelin:

Jag gillar tvåan.

App app app!

heheh

Skämt åsido.

Om man skall lägga bokmärket i bookmark-toolbaren föredrar jag faktiskt nog #2 eller #3

Well, tvåan var mest där som ett exempel för jag hittade den igen, jag gjorde iordning dom där två första förut när 99.se var nytt och då tror jag att man valde bort den inverterade (finns säkert i en tråd någonstans).

I själva adressraden så tycker jag det ser renare och stiligare ut med svart mot vitt istället för den lite "tunga" inverterade.

Håller med dig där Adrian. Angående att det ser bättre ut med svart mot vitt.

Nyper du en pixel i varje hörn så kommer #2 bli lite snofsigare och mindre "tung". Annars gillar jag att den är lite "tung", den syns bra och är ganska tydlig. IMHO.

1
Bevaka tråden