Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook med docka?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-11-22 18:57

Kanske fel tråd men.

Är det några fler än jag som saknar en MacBook med docka? Apple missar ju helt företagssegmentet och jag hoppades när nya Mac Book Pro kom att dom tagit fram en lätt och smidig docka.

Jag precis som många andra har både externa skärmar, tangentbord, nätverk, kamera, usb tjosan saker som alla måste kopplas in varje gång. Som säljare irriterar det mig väldigt mycket då det tar tid och sliter som f-n på kontakterna.

Har apple ingen idélåda man kan skicka förslag till ?

BookEndz finns ju, men jag vet inte om de sliter så mycket mindre.

De verkar ha valt en lite annan väg. Använder du Appleskärm så är det bara fyra kablar du behöver plugga in. Ström, USB, Firewire och DVI. Så gör jag med 2st Firewire-chassin, tangentbord, mus och synkkabel för iPod.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-22 23:31

Investera i en USB-hubb, eller i Logitechs lösningar för ergonomiska arbetsplatser med en inbyggd dito.

http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/190&cl=se,sv

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-11-23 08:30
Ursprungligen av boris91:

Investera i en USB-hubb, eller i Logitechs lösningar för ergonomiska arbetsplatser med en inbyggd dito.

http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/190&cl=se,sv

Jag kollade på länken och hittade följande under Specifikationer:

Systemkrav

    • Bärbar pc (upp till 4 kg vikt)

    • Windows® 2000, Windows® XP, Windows Vista™

    • USB-port

Så den verkar inte funka för Mac...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-23 09:07

Det enda som inte skulle fungera på en Mac vore väl "special" knappar. annars förstår jag inte varför den inte skulle fungera.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-11-23 09:50
Ursprungligen av Creops:

Det enda som inte skulle fungera på en Mac vore väl "special" knappar. annars förstår jag inte varför den inte skulle fungera.

Nä, jag förstår det inte heller. Men varför skriver dom så där i specifikationerna, då?

1
Bevaka tråden