Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera från Tiger till Leopard för 85 kronor?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-18 19:08

För inte så länge sedan köpte jag en mac. Den hade då mac os X Tiger. Nu vill jag uppgradera till leopard. I affären sa killen som jobbade där att jag lätt kunde uppgradera från internet för 85 kr. Stämmer det? Och isåfall kan någon skicka länk?

Som det ser ut nu skulle jag nog lugna mig några veckor till de värsta buggarna är lösta. En del löstes i 10.5.1 men inte allt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-18 21:04
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Som det ser ut nu skulle jag nog lugna mig några veckor till de värsta buggarna är lösta. En del löstes i 10.5.1 men inte allt.

Men hur många är det som upplever dem överhuvudtaget då? Mitt Leopard har inte en enda av de buggar som jag hört andra berätta om här på forumet.

Visst finns det de som har problem, men det finns de som har problem med Tiger också. Det tenderar också att bli så att de som har problem är de som hörs mest medan de som det fungerar för inte säger så mycket.

Men även om man vill vänta med att installera är det bara dumt att vänta med att beställa skivan om man kan få den för 85 kronor då det erbjudandet går ut i december. Därefter är det 1195 kronor som vanligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-18 23:50
Ursprungligen av can:

För inte så länge sedan köpte jag en mac. Den hade då mac os X Tiger. Nu vill jag uppgradera till leopard. I affären sa killen som jobbade där att jag lätt kunde uppgradera från internet för 85 kr. Stämmer det? Och isåfall kan någon skicka länk?

För hur länge sen köpte du din Mac? Som det står på länken så gäller det endast om du köpte din Mac på eller efter 1 oktober. Om du har köpt din Mac nyligen så antar jag att du inte har så mycket på din dator. Vad gäller program eller externa tillbehör vilket gör det enkelt att göra en upgrade. Bara stopp in leoparden disken starta datorn och köra en upgrade. Tar ca 1 timme.

//Rob

Du kan ju också skaffa Leopard-disken nu - innan up-to-date-programmet försvinner - men vänta med att installera tills senare. Då är det ju bara att installera och direkt köra programuppdateraren med kanske 10.5.1 eller varför inte 10.5.2 och få ett färskt och förhoppningsvis mer buggfritt system.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-11-22 23:26

Har ett 85 kroners-leopard på väg, min MBP är en månad gammal så jag har inte så värst mkt program installerade, men det kanske är bäst att vänta med att uppgradera ändå?

1
Bevaka tråden