Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Front Row i TVn

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag sitter på en ny iMac och vill köra ut filmer och dyl i TVn från datorn, då gärna med hjälp av front row. Jag har kabeln man ska ha och så vidare, jag kan även få ut bild från datorn, men det funkar inte riktigt som jag vill, jag vill helt enkelt att den ska köra front row på den sekundära skärmen (TVn) samtidigt som jag inte vill ha skärmen på iMacen igång. Det är ju synd att det inte går att stänga av den. Någon som har ett förlag på hur jag löser detta? Bilden blir inte heller riktigt som jag vill ha den, det är vita ränder som åker upp och ned på bilden, ett störelsemoment men inget jag bryr mig jätte mycket om.
Jag ska även lägga till att detta handlar inte om någon ny fresh LDC eller Plasma tv utan en gammal hederlig 28" ful tv som jag pluggar in datorn i med hjälp av scarten.

Sänk ljusstyrkan på imacen till det lägsta så tror jag det blir som att den är släkt.

Just vad jag tänkte föreslå. Så gör jag.
Jag passar på att ställa en relaterad fråga:
Kan man inte köra delade diskar i Front Row?
Det finns ju en meny som heter Delat men mina delade diskar dyker inte upp där.
Ganska korkat, eftersom på systemdisken får man ju inte in många filmer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 01:30

Front Row kan se genvägar placerade i movies mappen, funkar klockrent för mig... Tyvärr så monterar den inte diskar som inte är anslutna utan det måste man göra innan front row startas...

Tack! En annan fråga:
Hur kör man Front Row utan fjärrkontroll?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-24 22:51

Använder själv faktiskt mitt trådlösa tangentbord oftare än fjärrkontrollen, har även hört att det ska gå att få FrontRow att lira med mobilen via salling clicker men inte testat det...

Ursprungligen av Nomad:

Använder själv faktiskt mitt trådlösa tangentbord oftare än fjärrkontrollen

Ja men vad trycker du på för knappar då då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 00:01
Ursprungligen av Nomad:

Använder själv faktiskt mitt trådlösa tangentbord oftare än fjärrkontrollen, har även hört att det ska gå att få FrontRow att lira med mobilen via salling clicker men inte testat det...

Då Frontrow nu är inbyggt in leoparden så fick jag möjligheten att testa det. Jag behövde inte använda salling clicker för att styra front-row utan det funkade rakt av med min k800i. Bara att para enheterna sedan drar man igång "remote desktop" på mobilen (inbyggd program på de fleste SE telefoner med bluetooth). Det funkar jätte bra! Bättre än med fjärkontrollen efter som att den går på ir, med bluetooth slipper du ha "ren luft" menllan fjärren och datorn.

Citat:

Just vad jag tänkte föreslå. Så gör jag.
Jag passar på att ställa en relaterad fråga:
Kan man inte köra delade diskar i Front Row?
Det finns ju en meny som heter Delat men mina delade diskar dyker inte upp där.
Ganska korkat, eftersom på systemdisken får man ju inte in många filmer.

Anledningen till att du kan välja "delat" är om någon annan dator i ditt nätverk delar ut tex itunes bibblan eller iphoto, så behöver du inte byta dator för att köra frontrow ifrån den, utan du byter bara "källa", funkar bra med PC som har itunes också, sjukt smidigt att bara ha en dator kopplad till stereo&tv men kan front-row:a från alla burkar på nätverket. I like

Sedan flyter det inte så bra på min G4 1,5ghz 1,25gb ram, gissar att frontrow inte är speciellt bakåtkompatibelt.

  • Medlem
  • 2007-11-25 14:04

hur går man bäst till väga för att HELT slippa använda tangentbord om man ställer en mac mini i tvbänken? Kan Frontrow styras från en annan dator för att droppa filer i rätt mappar etc. och kanske synka med min imac?

appletv verkar inte vara något för oss som inte har en utbildning i datasystem men som vill se på divx i tvn.

Ursprungligen av swek:

hur går man bäst till väga för att HELT slippa använda tangentbord om man ställer en mac mini i tvbänken? Kan Frontrow styras från en annan dator för att droppa filer i rätt mappar etc. och kanske synka med min imac?

appletv verkar inte vara något för oss som inte har en utbildning i datasystem men som vill se på divx i tvn.

Det går hur bra som helst i Leopard att styra minin genom nätet från en annan mac genom "Dela bildskärm".

Men kan man köra från tangentbordet eller inte?

Edit: OK, sorry. Jag hittade det i Mac Hjälpen. Kringla-esc så är man där.

1
Bevaka tråden