Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu en tråd om streamad video

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag vet att det finns flera trådar om streamad video från internet som inte fungerar med Mac men jag hittar ingen lösning.

Just Eurosports internet-tv med alla Premier League mål vill jag kunna titta på.

Jag har/använder:

  • Leopard

  • Safari

  • Flip4Mac

  • VLC

Är det någon som kan titta på ES's sändningar?

Ingen som kan titta på Eurosport?

Jag har exakt samma problem!!! Snälla kan inte någon lösa detta!! Tack på förhand!

Jag har nu även testat med Perian... men ingen skillnad på eurosport.se..

Det kan inte vara nåt med DRM som gör att det inte går?

Vad är DRM för något??

Ursprungligen av oliverwide:

Just Eurosports internet-tv med alla Premier League mål vill jag kunna titta på.

Det verkar gå, men det är trist att se hur de byggt in anrop och sådant så att datorer som inte kör "rätt" system ska spärras ut. Idioter.

Men testa detta:

Välj match, klicka exempelvis på Man Utd - Derby, vänta på felmeddelandet och gå in i källkoden för sidan (Innehåll -> Visa källa) och leta efter videoanropet som börjar med mms:// i detta fall mms://vodstream.eurosport.com/se/2847834_043_...

Startar QuickTime (med Flip4Macs WMV-tillägg installerat), välj öppna URL och klistrar in exempelvis mms://vodstream.eurosport.com/se/2847834_043_... så verkar det fungera.

Eller mms://vodstream.eurosport.com/se/2847832_095_... för Chelsea - Sunderland.

Eller mms://vodstream.eurosport.com/se/2847837_017_... för Reading - Liverpool.

Och så vidare.

1
Bevaka tråden