Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macos på en PC

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-20 22:49

Vet inte om detta tagits upp, hänvisa mig gärna dit isf.

Om jag stoppar in macos på min PC maskin (förutsatt att jag lyckas etc) blir det då användbart på ett sånt sätt att det går att använda mer eller mindre lika bra som om det körs på applehårdvara? Vad är dom största "problemen"? Nån som kör det?

Jag börjar tröttna serriöst på Windows men är inte pigg på att köpa en stationär mac då jag inte gillar deras skärm+dator koncept, har en mycket bra skärm jag vill använda och macpro'n är påtok för dyr samt minimacen för långsam.

Ursprungligen av bonq:

Vad är dom största "problemen"?

Största problemet för dig är att vi för närvarande har en policy om att inte tillåta diskussioner om OSx86 här, se mer i denna stängda tråd: Osx86

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-21 08:38

Underligt beslut med tanke på att det snackas upplåsning av iPhones hur mycket som helst och det knappast är mer tillåtet än att installera MacOS på en PC.

Men men, jag får dra min fråga nån annan stans mao.

Ursprungligen av bonq:

Underligt beslut med tanke på att det snackas upplåsning av iPhones hur mycket som helst och det knappast är mer tillåtet än att installera MacOS på en PC.

Ja, vi har ju haft den debatten rätt friskt, hacking vs piratkopiering och jag kan se hur vissa tycker det går hand i hand och borde vara lika tillåtet/otillåtet. Men faktum är att jag tror du har fel, om själva upplåsningen av iPhones vore olaglig skulle det inte finnas så många sajter som öppet skriver om det utan besök av Apple Legal. Men jag är inte här för att tal hela den debatten nu, jag ville bara informera om hur vi nyligen gjorde i fallet OSx86.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-22 08:43

Hm, visst du har nog en poäng. Men låt säga att du köper Leopard och sen installerar det på en PC så gör du inget lagbrott i sverige heller. Bara ett avtalsbrott mot licensavtalet. Precis som om du hackar en iPhone.

Men har ni kommit fram till att detta inte ska diskuteras här så ska jag inte säga emot det.

  • Medlem
  • 2007-11-22 09:45

För att sätta p för diskussionen kan jag avslöja att det inte funkar lika bra. Så vitt jag förstått har i princip ingen lyckats försätta sin MacPc i vila t ex. Annars är det väl bara att testa ... det går nog inte generellt säga "det går bra" eller "det går dåligt", men det går sämre än på en riktig Mac.

För övrigt håller jag med om att det finns ett stort hål mellan iMac och Mac Pro.

Detta ämne har varit upp många gånger tidigare, läget är klargjort och synpunkterna är väl kända. Med tanke på det har jag svårt att se något skäl att hålla tråden öppen och stänger den härmed.

1
Bevaka tråden