Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

css-problem i safari med jumpmenu

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej, är det någon som kan säga om detta går eller inte? Har gjort en jumpmenu där vissa val skall ha magentafärgad text, vilket jag fixat med css (kanske inte på det mest optimala sättet och sajten innehåller frames, jag vet)

Detta funkar helt ok i firefox(2.0.0.6) och opera(9.0), och menyvalen blir färgade, men i safari händer ingenting, d v s alla menyval i jumpmenun får fortfarande svart text.

Så här ser koden ut i headen

Så här ser koden ut i jumpmenun där texten skall byta färg (....class="jumpmenu">wallpainting</option>)

så här ser koden ut i den länkade css:n

Vore jättetacksam om någon bara kunde säga att det där är kört i Safari eller: gör så här

Det är kört i Safari. Safari tillåter endast mycket begränsad styling av formulärelement. (Safari 3 lär dock enligt utsago fixa det). Om du tvunget vill få det att fungera i Safari går det att göra med javascript och a-taggar istället, men det är ingen hit varken semantiskt eller tillgänglighetsmässigt och det är inte helt lätt att klara sig runt en del buggar - ironiskt nog är det även där mest problem i Safari..

css-problem i safari med jumpmenu

Tack så mycket för svar, det var som jag misstänkte får lösa indikeringen av nya avdelningar på annat sätt…

1
Bevaka tråden