Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hastighet i gammalt AirPort?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter med en PB G4 667 MHz från 2003. Frid och fröjd! Har även trådlöst nätverk med TDC 28 Mbit ADSL och den tillhörande SpeedTouch 716-routern. Jag har full signalstyrka där jag sitter. Enligt leverantören så beräknar de min hastighet upp till 18 Mbit/sek, men under hösten har jag tyckt att det har blivit lite väl segt. Visst, burken är gammal och alla program och sajter blir tyngre, men ändå.

Provade igår Bredbandskollen TPTEST (http://www.bredbandskollen.se/) och fick till min stora förvåning resultatet 3,5 Mbit/sek. När jag kopplade in mig med ethernet så blev det tillfredställande 17,5 Mbit. Jag testade med min frus jobbdator, något nytt PB-monster, och hon kom upp till runt 14 Mbit med AirPort.

Min fråga är alltså om det är något fel på mitt AirPort-kort, eller om det är så att det inte klarar mer än 3,5 Mbit/sek? Om det är så att jag maxar mitt trådlösa, kan jag i sådana fall köpa ett nytt kort, typ PC-card, och på så sätt komma upp i högre hastigheter?

Tacksam för svar!

Det är inte så att du har ett 802.11b-kort i datorn? De maxar ju ut på 12Mbit/s.

Det inbyggda kortet ger bara 11 Mbps som bäst, men oftast hälften.

Använd PC-card för att få högre hastigheter.

OK, 11 då!

1
Bevaka tråden