Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förinstallerat Leopard - bra eller dåligt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Har precis switchat till Mac (min MacBook kommer på fredag) och jag undrar om den förinstallerade versionen av Leopard är bra eller om man bör göra nån ominstallation direkt? Kanske gammal windowsnoja bara

Några totalt onödiga förinstallerade program som man kan ditcha på stört t ex som bara tar upp hårddiskutrymme?

Åsikter och synpunkter mottages gärna så jag vet innan jag börjar installera Logic med alla sina 32-skivor.

Ha det,

Peter

Ett förinstallerat Mac OS X är identiskt med ett installerat från skivorna. Men det går att spara en bit skivutrymme genom att inte installera alla språk.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-21 18:06

Fast förinstallerat finns ju även ilife och lite annat, som man kanske inte vill ha?

Brukar köra på det förinstallerade och bara ta bort lite program och onödigt jag inte använder.

Jag brukar blåsa om disken. Det tar ändå inte så fruktansvärt lång tid. På så sätt slipper jag alla onödiga språkversioner och onödiga skrivardrivrutiner mm. Finns ju ett par gigabyte att spara på det.

När du startar en ny dator så sker en nyinstallation där du kan välja vilka språk och skrivardrivrutiner du vill ha med.
Det är ingen skillnad mot att sätta i disken och börja från början bara mycket enklare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-21 19:29

Låter som en Windows-nojja. Förståeligt då många datortillverkares skivor är fulla med skitprogram som kommer med. Så är det inte på mac, en del bra program i programmappen men de är bara att slänga så är de väck.

Tänk på att tillskillnad mot tidigare så Mac OS X versioner så kommer systemet nu att uppdatera skrivardrivrutiner precis som allt annat. Värt att veta innan man väljer bort dem.

1
Bevaka tråden