Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera webplatser i iWeb?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-21 17:10

Hej,

Är otålig i väntan på min iMac (byter från PC) och kommer på olika frågor. Borde kanske vänta tills jag har datorn på bordet och kan testa, men ni vet hur der är...

Jag kommer att skapa webplatser mha iWeb. Är det möjligt att hantera två eller flera webplatser med iWeb - precis som man kan göra med en "vanlig" html-editor? Eller hanterar programmet "bara" en enda webplats?

Förlåt om min fråga verkat dum, men jag är helt ny i Mac-världen...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-11-21 18:30

iWeb kan bara hantera en webbsida, vilket jag tycker apple borde ha fixat för länge sedan.
Däremot finns det ett litet smidigt tilläggs program som heter iwebsites som gör det möjligt att hantera hur många sidor du vill.

http://mistergregg.com/cocoadrillosoftware/iWebSites/

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-21 19:37
Ursprungligen av krester:

iWeb kan bara hantera en webbsida, vilket jag tycker apple borde ha fixat för länge sedan.
Däremot finns det ett litet smidigt tilläggs program som heter iwebsites som gör det möjligt att hantera hur många sidor du vill.

http://mistergregg.com/cocoadrillosoftware/iWebSites/

Tusen tack för svaret!

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-11-22 03:08

Eller varför inte testa iWebBuddy?
Anmäl dig som beta testare, tycker det verkar väldigt lovande!
Hemsida här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-05 11:35

I det iWeb jag har 2.0.2 så kan man skapa flera webbplatser. När jag går in i "Arkiv" så kan jag välja "Ny webbplats" men det är kanske inte det du menar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-05 16:19

Man har väl alltid kunnat hantera flera websidor med iWeb?¿? Det har jag gjort iallafall. Fast alla laddas ju in varje gång när man startar programmet, vilket kan göra iWeb segt.
iWebSites funkar smidigt då man istället väljer vilken websida man vill arbeta med och således laddar iWeb bara in den.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-01-16 21:18

Ett smidigare sätt är att gå in i User/Bibliotek/Application support/iWeb och duplicera filen som heter Domän. Öppna kopian och du har en ny webbplats att arbeta med. Du kan alltid gå tillbaka till originalfilen och fortsätta när du önskar.

1
Bevaka tråden