Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone till Sverige?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har Hört ett rykte om att varje Appel Butik Ska få in 10st iPhone I hella landet Och sälja innan Julafton:cool: . Nån annas som hört detta:tveksam: ?

Ursprungligen av Frigge4:

Har Hört ett rykte om att varje Appel Butik Ska få in 10st iPhone I hella landet Och sälja innan Julafton:cool: . Nån annas som hört detta:tveksam: ?

Men du, "rykten" som vi postar i sektionen nyhetstips kan man väl kräva någon slags källa till?
Om du bara anade hur många "rykten" som florerar.

Om man ska vara kritisk - Varför skulle de sälja bara 10 iPhones innan jul?

Jag tror att det är svår att få tag på mer i dagens lägge

Asså Varje Appel butik får 10

Flyttade tråden till rykten.

Apple har ju gjort rätt mycke för att bara sälja bundna lurar. Skulle dom isåfall redan ha avtalat med nån svensk operatör och sedan ändå bara sälja 10 telefoner i varje butik? O i lilla sverige? Skulle inte tro det

Ursprungligen av Johan S:

Flyttade tråden till rykten.

Apple har ju gjort rätt mycke för att bara sälja bundna lurar. Skulle dom isåfall redan ha avtalat med nån svensk operatör och sedan ändå bara sälja 10 telefoner i varje butik? O i lilla sverige? Skulle inte tro det

Det är det jag menar. Om dom skulle ha allt färdigt till jul, skulle dom annonsera det nu och gå ut med det stenhårt.

Ursprungligen av Johan S:

Flyttade tråden till rykten.

Anledningen till att han lade tråden i nyhetstips från början kan ju ha varit att ryktesforumet inte syns från 99iPhone, som trådskaparen verkar mest intresserad av. Kanske ska vara med där också.

Det är inte lätt för en oinvigd att veta att Apple inte har några butiker i Sverige, Machuset har ju en stor flagga med ett äpple på till exempel, om man inte bryr sig så mycket om apple utan snarare om iPhone. Givetvis ska man få påpeka det faktum, men man ska nog inte förutsätta att alla vet det.

Pratade med säljarna på 3 och de kommer att börja sälja iPhone efter årsskiftet. De har fått se den internt men det tar tydligen ganska lång tid att gå igenom och 3-branda telefonen.

Ursprungligen av Pelleman:

Pratade med säljarna på 3 och de kommer att börja sälja iPhone efter årsskiftet. De har fått se den internt men det tar tydligen ganska lång tid att gå igenom och 3-branda telefonen.

Kan du precisera "efter årsskiftet"? Hur långt efter årsskiftet är det? 1 april, kanske

Eftersom det inte finns någon 3G-iPhone ännu, så låter det lite konstigt att just 3 skulle vara först ut i Sverige...

Frigge4:
Och du kan inte alls säga vart ryktet kommer ifrån?
Eller vilken typ av källa?
Är det nån som jobbar med detta eller har han läst det på nån blogg?

Ursprungligen av theplague:

Frigge4:
Och du kan inte alls säga vart ryktet kommer ifrån?
Eller vilken typ av källa?
Är det nån som jobbar med detta eller har han läst det på nån blogg?

Min kusin Jobbar på Appel Är Chef För Appel I en butik i borås, Han säger Att dom trodligen kommer få 10, Men Vad vet jag

Låter ju bra. Då får du kanske tjing på några telefoner du kan sälja vidare

Det heter Apple föressten.

Ursprungligen av Johan S:

Låter ju bra. Då får du kanske tjing på några telefoner du kan sälja vidare

Det heter Apple föressten.

Det heter förresten - faktiskt ...

Man får la bara köpa två per kund men han är ju min kusin får se vad jag kan Göra

Har Apple en butik i Sverige? I Borås av alla städer? MNär nu driver Ni med mig va?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-20 00:08
Ursprungligen av leonardo:

Har Apple en butik i Sverige? I Borås av alla städer? MNär nu driver Ni med mig va?

http://www.machuset.se/boras.php

Välkommen till Borås!

Ursprungligen av IngoX:

http://www.machuset.se/boras.php

Välkommen till Borås!

Läs tråden ordentligt; "... kusin jobbar på Appel ( Apple ? ) ...", alltså inte Machuset, ty där finns det inga Apple-anställda, så vitt jag vet.

Apple har, fortfarande så vitt jag vet, ingen butik i Sverige, särskilt inte i Borås av alla städer.

Ursprungligen av Marcus K:

Jag har rensat upp lite i tråden.

Ursprungligen av leonardo:

Läs tråden ordentligt; "... kusin jobbar på Appel ( Apple ? ) ...", alltså inte Machuset, ty där finns det inga Apple-anställda, så vitt jag vet.

Apple har, fortfarande så vitt jag vet, ingen butik i Sverige, särskilt inte i Borås av alla städer.

Precis. Och det var de felen som jag också syftade på i mitt numera bortrensade inlägg.
Att det inte är en Apple-butik.
Att han inte jobbar på Apple.
Att han inte är chef på Apple.

Sen själva ryktet om telefonerna - det säger jag inget om. Det är fritt fram att framföra rykten.
Och stavnings- och meningsbyggnadsfelen - det säger jag inte heller något om. Språkpolisen ville säga något, men jag släppte inte ut honom den här gången.

Så mitt tidigare inlägg gällde alltså rena faktafel, men det får man tydligen inte påpeka...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-11-16 08:07

Somna om... dröm vidare. Jag tror alltså inte ett dugg på detta.

Ta det lite lugnt med spydigheterna. Grabben är 13 bast och sugen på en iPhone!

Jag har rensat upp lite i tråden.

Jag tvivlar också litegranna på att apple skulle gå med på att "3-branda" den

"Heta nyheter: Alla primäroperatörer går miste om iPhone - Halebop får kontraktet!"

Det skulle väl ingen tro på - väl? Varför då tro på vad notoriska kappvändare på diverse operatörers kundtjänst påstår?

Ursprungligen av leonardo:

"Heta nyheter: Alla primäroperatörer går miste om iPhone - Halebop får kontraktet!"

Det skulle väl ingen tro på - väl? Varför då tro på vad notoriska kappvändare på diverse operatörers kundtjänst påstår?

Det spelar ingen roll hur mycket man säger att ingen på någon kundtjänst vet när den kommer, lik förbannat kommer någon snart att skriva att Telenor ska sälja den enligt Lisa på KC, och hon är bergis på det, trots att ingen ny telefon har lanserats

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2007-11-21 16:47

De gula tomtarna får det!

Ursprungligen av leonardo:

Läs tråden ordentligt; "... kusin jobbar på Appel ( Apple ? ) ...", alltså inte Machuset, ty där finns det inga Apple-anställda, så vitt jag vet.

Apple har, fortfarande så vitt jag vet, ingen butik i Sverige, särskilt inte i Borås av alla städer.

Applebutik fins på Media Markt i Gbg, första i Sverige stod det i reklamen )

Ursprungligen av 356Speedster:

Applebutik fins på Media Markt i Gbg, första i Sverige stod det i reklamen )

Ska bara notera att det är en "Apple Shop", skrev om det för ett tag sen

Känns som att deta är ett av dom mer orimliga rykten som florerar va? Antingen är trådskaparen mytoman eller lider av ofantligt livlig fantasi. Eller så vill hans kusin skruva upp värdet på sin yrkesroll en smula.

Hur som helst faller det hela på sin egen orimlighet.
Eller kan det vara så att Apple låter en ÅF i Borås bli den första att få veta en sådan het nyhet?

1
Bevaka tråden