Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMusic...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-29 00:25

Kan det vara så att Apple knopar ihop en ny musik iApp?
Jag kan inte bestämma mig själv.
Undrar lite över om det finns något behov av ett musikprogram på iApp nivå.
Men när man läser det här (längst ner) så undrar man ju. Herr Fritze jobbar på Emagic.

Vad tror ni?

Edit: Förklaring. Syftar på den osäkra framtiden för MicroLogic.

[ 29 Oktober 2002, 00:27: Meddelandet ändrat av: acke ]

Det är nog inte så troligt.....

Det finns ingen direkt vinst i att släppa ett Imusic. Iphoto, Imovie och Itunes fyller helt andra funktioner än vad ett Imusic skulle göra. Man kanske spelar in sina barn på video och redigerar i Imovie, fotar sina barn och drar in dem i Iphoto och lyssnar på musik och rippar i Itunes.
Imusic låter lite väl långsökt och smalt tycker jag.....

Håller inte alls med. Ett program för att spela in och tillverka egen musik, kanske är smalt. Men ett program där du kan redigera, mixa, förfina och slå ihop dina mp3er är en helt annan sak. Kanske vill man korta av låtar, fixa till rippar som andra gjort dåligt, eller varför inte skapa egen webbradio. Där man talar in en speaker mellan ett antal låtar.
Jag tror helt och hållet på att det kommer ett ljudredigeringsprogram från Apple.
Jag kommer att tippa på att det kommer att vara mycket enkelt och inte en massa krångel för att sätta igång.
Ett bra exempel på ett sådant program är gratis ljudredigeringsprogrammet Audacity.
Ladda ner Audacity från download.com.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Chaosstar:
[QB]Håller inte alls med. Ett program för att spela in och tillverka egen musik, kanske är smalt. Men ett program där du kan redigera, mixa, förfina och slå ihop dina mp3er är en helt annan sak. Kanske vill man korta av låtar, fixa till rippar som andra gjort dåligt, eller varför inte skapa egen webbradio. Där man talar in en speaker mellan ett antal låtar.
Jag tror helt och hållet på att det kommer ett ljudredigeringsprogram från Apple. /QB]

I sådant fall så borde det bakas in i Itunes snarare än att släppas som ytterliggare en musik-applikation. Itunes på stereoider liksom...

1
Bevaka tråden