Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bank-ID fungerar inte på Försäkringskassan

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-05-03 22:33

Har problem med Bank-ID på forsakringskassan.se
med att sista steget, när man ska signera, inte funkar,
meddelande: Applet SigneringsApplet notloaded.

Kör via version 10.4.4 och Firefox 2.0.0.1, samt Java 5.0 Release 4 (Intel)

Hur gör jag för att få det till att funka..?? Testsidan på Försäkringskassan funkar ju,
så det är ju inte helt fel..??

FK support visste inget, och Swedbank hade heller ingen lösning
mer än att hänvisa till java.com

Tack på förhand
/ Niclas

Kan du inte seta efter din "signeringsfil" på datorn när det händer?
Nu ärjag ute på tunn is, men ibland behöver man tala om för applikationen var den ska leta efter din signering.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-05-03 22:54

Hej,

Kommer inte åt det på nått sätt, bif skärmdump.

Förresten, nog för att denna verkar lite ålderstigen, men har du sett den?
http://www.mutsauthentication.info/sslclientauthentication/

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-10-20 11:35

Skapa Bank-Id på din (eller någon annans) PC. Leta upp mappen CBT, som innehåller bank-id filerna. Kopiera hela den mappen till din HEM-mapp på Macen. Klart.

har också problem med att signera på försäkringskassan, men logga in fungerar finfint. kör senaste versionen av ff, kanske ska man testa någon annan?

Ursprungligen av aktuelle:

har också problem med att signera på försäkringskassan, men logga in fungerar finfint. kör senaste versionen av ff,

Samma här.

Jag använder iofs Opera och/eller Safari, och det funkar alldeles utmärkt i båda läsarna

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag använder iofs Opera och/eller Safari, och det funkar alldeles utmärkt i båda läsarna

men är det via nexus personal då? nexus är tydligen inte kompatibel med annat än firefox enligt dem, provat med alla möjliga läsare, men funkar bara att logga in med firefox, men då funkar det ändå inte att signera.

Vad är nexus personal?

Fortfarande ingen som hittat en lösning?

Testa med att starta Nexus Personal först, innan du kör igång Firefox. Har mött samma problem, men med Personal igång så fungerar det hela vägen (med Firefox, vill säga).

  • Medlem
  • 2007-11-20 21:42

Nexus personal har väl inget med bank-id att göra? Det används såvitt jag vet till Handelsbankens internetbank.
Använde f.ö. just Safari för att begära tillfällig föräldrapenning, och det gick utmärkt.

å,jo

nexus personal använder man även vid inloggning och signering på försäkringskassan om man har tex nordea som bank. Det är det enda programmet som jag använder, det har allt med e-leg att göra..

jag ska testa att köra igång nexus på sidan om och se om det fungerar bättre..


wlao, gissar att du har en bank där du inte behöver köra några sidoprogram utan kör den webbaserade varianten på fk.. den kan man bara använda för vissa banker tyvärr.

1
Bevaka tråden