Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Driva extern 24" skärm med MB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-19 15:36

Tjong,

funderar på om jag har råd med en macbook + ny skärm nästa år. Sitter med en iMac 24" i dag och den är ju förjävla fin, så jag tänkte handla en 24" Eizo eller NEC nästa år i såna fall.

15" MBP är lite för stor för mig.

Min frågan är nu om nån kör en MB och en lite större skärm.
På Apples hemsida står det att den klarar 1920x1200 på extern skärm:

Extended desktop and video mirroring: Simultaneously supports full native resolution on the built-in display and up to 1920 by 1200 pixels on an external display, both at millions of colors.

Men hur bra funkar det? 144mb ram på grafikkortet säger tech specs.

Nån?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 15:45

Beror ju på vad skärmen har för nativeupplösning.
Men kan burken skicka ut 1920x1200 så spelar det ju ingen roll vilken skärm du har så länge den inte har högre nativeupplösning.

Jag kör lite då och då min MB till min Samsung 40" TV med full-HD (1920x1080), vilket funkar ypperligt!
Kan hacka lite ibland när man kör filmer med full-HD upplösning, men annars inga problem. Så du borde kunna klara det. Som Trineo säger så spelar ju storleken på skärmen ingen roll, utan bara upplösningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-20 08:15

Det skall som sagt inte vara några problem.
Själv kör jag på en 37tums JVC till min gamla Titanium.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-21 10:02

Sweet, tack för svaren. Det är en 24" Lacie eller NEC med 1900x1200 som max upplösning som det gäller, då kan jag vara lugn.

1
Bevaka tråden