Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dreamweaverproblem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-19 15:04

Problem.
Jag har haft ett register över byggnader publicerat på nätet tidigare men nu har det havererat:
När jag jämför "Remote Site och Local Files" ser man att bl a index html är 0KB resp 1KB, bild 1. Flera filer har storleken 0KB.
Flera konstigheter:
Många bildfiler har mist sin filmarkering i Local view, bild 2, och kan inte öppnas utan jag får upp texten: "Cant find a valid editor for this file extension". I min ”Local root folder” finns alla bildfiler och textfiler med och allt verkar OK.
Vid ”preview” av hemsidan i Dreamweaver fungerar allt OK men det går inte att publicera registret på en hemsida.
/Göran

Det låter som att kontot du försöker publicera till är överfullt. Många servrar beter sig så att om du laddar upp en fil för att skriva över så raderas filen online, initieras (alltså, skapas) men när ftp:n försöker skriva data så får den inte det. Resultat: Tomma filer.

  • Medlem
  • 2007-11-21 16:32

Flera frågor

ninjamac,
Det kan kanske bero på det. Vet du något billigt och bra web-hotell där man kan få ett större konto?
Vad beror det på att många bildfiler har mist sin filmarkering i Local view, se bild, och kan inte öppnas utan jag får upp texten: "Cant find a valid editor for this file extension"??
Göran

Tja. Vill du ha maximal tillgänglighet och mycket hög kvalitét kan jag rekommendera space2u.se - jag använder dem för kritiska kunder. För mindre kritiska kunder använder jag wopsa.se - oftast funkar allt bra, ibland är det problem - fast då använder jag ganska avancerade lösningar. När det gäller enklare webbpublicering så duger säkert wopsa bra. Det finns ju många andra lämpliga lågkostnadswebbhotell, men jag vill inte rekomendera sådant jag inte själv använder. Kanske någon annan som har tips? En bra hemsida att läsa om webbhotell på är webmasternetwork.se

När det gäller din fråga förstår jag faktist inte riktigt - det jag ser är några filer med filändelsen jpg. I och för sig, orelaterat till din fråga, ser jag mellanslag i filnamnen. Mellanslag, liksom åäö och andra tecken, utöver aZ09-_ är aja baja..

  • Medlem
  • 2007-11-22 12:38

Dreamweaverproblem

ninjamac
Tack för synpunkter på Web-hotel.
Betr jpg-bilder: som du se har symbolen för "Hagen.jpg" annorlunda utseende än övriga samt att den inte går att öppna i Dreamweaver utan man får meddelandet: "Cant find a valid editor for this file extension". Jag kan inte finna någon anledning till att bildfilerna får olika utseende.
Göran

Det är inte så att det råkat smyga in sig ett litet mellanslag efter filändelsen?

  • Medlem
  • 2007-11-23 22:31

Dreamweaverproblem

Nej. Jag kan inte se att det finns något som skiljer filerna åt.
Göran

  • Medlem
  • 2008-03-08 18:31

Felet var att "gratishemsidorna" på comhem inte hade den kapacitet som krävdes. Jag har nu ett webbhotell med erforderligt utrymme och allt fungerar.

1
Bevaka tråden