Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook vibrerar?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Köpte en MacBook i helgen, mellanmodellen. Jag tycker den låter lite mycket från vad jag tror är fläkten. Om man lägger händerna på de vita ytorna bredvid touchpaden så känner jag att det vibrerar lite. Är det så här för er andra också, eller har jag lyckats att få ytterligare ett defekt exemplar?

Mvh Claes

Är det inte bara hårddisken som låter och vibrerar lite?

Det känns då så på min, men det känns inte onormalt på något sätt engligt mig i alla fall. Externa hårddiskar har samma känsla så det är det jag jämför med.

/jon

Det kan det mycket väl vara, vibrerar din också lite?
Har faktiskt inte tänkt på hårddisken alls!
Nån annan som känner igen "problemet"?

  • Medlem
  • 2007-11-19 09:23

Hårddisken finns närmast dig till höger.

Om det viberar extra mycket där så kan det vara hårddisken.

Det vibrerar faktiskt över hela datorn. Låter mest gör det runt A- och S-tangenterna ungefär. Jag tror det är en fläkt som är lite konstig. Ska försöka ta en sväng ner till stan och lyssna på de andra imorgon!

Nån, lägg örat en bit ifrån A-,S-tangenterna och hör om det låter mycket. För min del låter det när jag sitter ca 30-40 cm ifrån datorn, alltså normalt arbetsavstånd.

/Claes

  • Medlem
  • 2007-11-19 21:19

Låter inte något direkt över A och S tangenterna. Däremot en liten vibration på höger sida, precis där hårddisken sitter.

Tack riddarn! Då ska jag ner och slänga macbooken i ansiktet på dem!

/C

en liten vibration har jag på höger sida men inte på vänster... Vid a och s så tjuter det lite (märks när det är tyst i rummet)

skriv gärna hur det gick för dig så kanske man borde ta sig en sväng förbi jag med...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-19 23:36

jag skulle inte vilja påstå att min vibrerar något:)

Tänk på att underlag kan fungera som resonanslåda också, mitt ikeabord jerker fortplantar hårddiskar ganska duktigt. Så testa om ett annat underlag kan göra skillnad.

J

om det är din första mac och du tycker att den låter mycket så gör den nog det, när jag köpte min första mac så blev jag förvånad över hur oerhört tyst den var jämfört med PC laptops

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-20 08:12

Min vibrerar konstigt nog ingenting, ingenstans.
Bara surrar lite.

fr mig är vibrationen inget jag stör mig på, däremot är det lilla tjutandet som kommer vid a och s tangenterna lite irriterande... kan det vara värt att ta en sväng förbi macforum?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-22 12:24

Min Macbook har samma fel som beskrivs i tråden. Kontaktade Apple och de ska skicka mig en ny.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-28 21:14

Min MacBook låter bullrar/tjuter också från A/S tangentera och vibbrerar endel. Men jag orkar inte bry mig om det... det här är min andra nya MacBook båda har pixel fel och den senaste trasig AC-adapter så jag tvivlar på att det blir bättre med byte... Det känns lite trist men jag trodde att det skulle vara bättre kvalitet på MacBook. Men trots alla motgånger tycker jag att det är en trevlig liten burk och är nöjd med Applesupporten.

  • Medlem
  • 2007-12-09 11:24
Ursprungligen av tobbe_:

jag trodde att det skulle vara bättre kvalitet på MacBook. Applesupporten.

Min andra mac på tre år och med MB känner jag mig inte helt glad.

-någon som har problemet att datorn varvar fläcktarna helt villt? När jag jobbar passerar det ibland men även när datorn står på med endast skype på. Vaknade för ett litet tag sedan och trodde att diskmaskinen hade bosatt sig under skrivbordet (där datorn står) mitt

Ska det värkligen vara så att man gör en dator som låter mer än sin föregångare (iBook)?

Både jag och min flickvän är numer lyckliga ägare av varsin svart Mac Book Rev B. Det är alltså ganska enkelt att jämföra ljudet från de båda. Hennes låter lite konstigt från just A-S-området. Min är knäpptyst. Däremot är min musknapp lite knas, den viker sig och blir lite trögtryckt desto längre ner (dvs. längre ut mot kanten) man kommer. Någon annan som irriterar sig över detta? Dessutom känns mitt tangentbord inte riktigt lika solid som hennes. Är det något man skall acceptera eller vad säger ni? Det känns ju dumt att båda har lite olika konstigheter.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-12-09 13:59

Ja du gran. Min beter sig på liknande sätt och jag kan inte påstå att jag är nöjd men det är inte värre än att jag står ut med det. Jag har en PB 1,5 och jag föredrar att sitta framför den. Enda gången den varvar upp är om jag kör något tungt i Fotoshop eller Aperture. Frugans iBook är också knåpptyst. Nästa köp blir troligtvis en MB Pro eller om det kommer något nytt bärbart utan HD.

1
Bevaka tråden